Llum verda al contracte de reacció per la connexió Castelldefels-Barcelona

Imprimeix

En aquest es durà a terme la definició i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per a l'establiment d'una nova línia ferroviària, amb les característiques adequades per a la prestació d'un servei de Rodalies

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha formalitzat el contracte de serveis per a la redacció de l’“Estudi d'alternatives per a la nova connexió ferroviària Castelldefels-Barcelona”, adjudicat a la UTE PROINTEC, S.A.O-INTECSA INARSA, S.A.O, per un import d'1.348.495,15 euros (IVA inclòs), disposant-se d'un termini de trenta mesos per al desenvolupament dels treballs.

En l'estudi es durà a terme la definició i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per a l'establiment d'una nova línia ferroviària, amb les característiques adequades per a la prestació d'un servei de Rodalies, entre les localitats de Castelldefels i Barcelona, constituint una nova entrada ferroviària de la línia de la costa (R2) i donant servei a poblacions al sud-oest de Barcelona com ara Gavà, Viladecans i Sant Boi.

Fe8Z2nwXkAAU7gR

Paral·lelament a aquest estudi, es durà a terme una anàlisi funcional de la continuació d'aquesta línia en el nucli urbà de Barcelona com un tercer itinerari, complementari als dos túnels existents avui en la Xarxa de Rodalies.

Aquesta actuació s'emmarca en l’“Actualització del Pla de Rodalies de Catalunya 2020–2030”, document de contingut tecnicoeconòmic que conté la proposta d'actuacions en infraestructura ferroviària i material rodant. Tot això per a donar resposta a les necessitats d'una demanda futura creixent en la Xarxa de Rodalies de Catalunya fins a l'any 2030.

L'estudi haurà de tenir el grau de detall necessari per a la posterior i adequada presa de decisions sobre les alternatives que d'ell es derivin en matèria de desenvolupament de la Xarxa de Rodalies de Barcelona.

Redacció / Fotos: Arxiu