Més de 3.000 signatures reclamen l'educació social a les escoles

Imprimeix

El Departament d'Educació, ara que ja ha acabat el curs, encara no ha garantit si els i les professionals que estan treballant en setanta-cinc centres educatius repartits per tot el territori (tres al Baix Llobregat) continuaran treballant el curs vinent

El col·lectiu d'educadores i educadors socials -que són a les portes de perdre la feina en les escoles i instituts- van presentar  al Departament d'Educació 3.369 signatures per demanar la continuïtat d'aquesta figura i que s'estengui al conjunt de centres de Catalunya. L'acció va comptar amb la presència del Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC). Al Baix Llobregat, hi ha a l’Escola Torre de la Miranda (Cornellà), Escola Els Covents (Martorell) i Institut Maria Aurèlia Capmany (Cornellà).

220707Signatures 75Escola 13

“Desaprovem el Departament d'Educació per la falta de previsió en no haver treballat abans en alternatives econòmiques viables per la continuïtat d'aquests professionals. El Departament va molt tard. Si aquests primers cursos haguessin sigut realment una prova pilot de la incorporació de la figura de l'educador/a social als centres educatius de primària i secundària, amb voluntat ferma de continuïtat si es validaven les hipòtesis dels beneficis que podien aportar, hagués realitzat les gestions oportunes a temps, per no dependre d'uns fons extraordinaris que tenien una data tan clara de finalització. Per això posem en dubte que tingui com a objectiu el model d'escola inclusiva, en què es posin en joc tots els perfils professionals que es tenen a l'abast”, explica el CEESC.

220707Signatures 75Escola 3

Segons el Col·legi, la figura de l'educadora i l'educador social ha d'estar present al conjunt d'escoles i instituts del sistema escolar català per garantir els drets educatius i les necessitats socioeducatives d'infants i adolescents, les famílies i la comunitat educativa, “sent una peça més que porti a fer possible el Decret d'Escola Inclusiva que tant li està constant de desplegar al Departament”. La intenció del CEESC no és aportar una visió merament corporativista sinó “de posar en joc els diferents perfils educatius amb els quals comptem com a societat per tal de fer possible que els centres escolars siguin realment un servei adaptat a la realitat de tota la població infantil i juvenil.”

Redacció / Fotos: CEESC