Liciten les obres d’un carril bus per entrar a Barcelona per la B-23

Imprimeix

Les obres, amb un pressupost de 19,2 milions d’euros, afecten un total de set quilòmetres entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l'avinguda Diagonal

El departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d'un carril bus d'entrada a Barcelona per la B-23, amb un pressupost de 19,2 milions d'euros.

Les obres, que afecten un total de set quilòmetres entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l'avinguda Diagonal de Barcelona, tenen l'objectiu d'augmentar la velocitat comercial dels busos interurbans i incentivar així l'ús del transport públic. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

aa25c26d a1fa 4ea8 95d0 b5c72142472d bona

En concret, per aquest accés a Barcelona circulen més de 600 expedicions de busos cada dia amb sortida des del Baix Llobregat, el Bages, Vallès o Anoia, la qual cosa suposa quatre milions de passatgers anuals, que reduiran fins a quinze minuts el seu recorregut.

El projecte, que té un termini d'execució de 21 mesos, inclou la construcció d'un carril exclusiu per a autobusos de tres metres i mig d'amplitud en direcció a la ciutat comtal sense afectar els carrils existents. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram— i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut. A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat.

diagonal vista 040222

Aquesta actuació s'emmarca dins l'estratègia del departament per reduir un 25% la circulació de vehicles privats a l'àrea metropolitana de Barcelona en un termini de deu anys. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire.

Aquesta licitació forma part d'un acord entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat per finançar les obres a través dels fons Next Generation de la Unió Europea.

Redacció / Fotos: Arxiu-Generalitat