Liciten les obres d’un carril bus per entrar a Barcelona per la B-23

Les obres, amb un pressupost de 19,2 milions d’euros, afecten un total de set quilòmetres entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l'avinguda Diagonal

El departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d'un carril bus d'entrada a Barcelona per la B-23, amb un pressupost de 19,2 milions d'euros.

Les obres, que afecten un total de set quilòmetres entre la connexió amb l'A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l'avinguda Diagonal de Barcelona, tenen l'objectiu d'augmentar la velocitat comercial dels busos interurbans i incentivar així l'ús del transport públic. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

aa25c26d a1fa 4ea8 95d0 b5c72142472d bona

En concret, per aquest accés a Barcelona circulen més de 600 expedicions de busos cada dia amb sortida des del Baix Llobregat, el Bages, Vallès o Anoia, la qual cosa suposa quatre milions de passatgers anuals, que reduiran fins a quinze minuts el seu recorregut.

El projecte, que té un termini d'execució de 21 mesos, inclou la construcció d'un carril exclusiu per a autobusos de tres metres i mig d'amplitud en direcció a la ciutat comtal sense afectar els carrils existents. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram— i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut. A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat.

diagonal vista 040222

Aquesta actuació s'emmarca dins l'estratègia del departament per reduir un 25% la circulació de vehicles privats a l'àrea metropolitana de Barcelona en un termini de deu anys. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire.

Aquesta licitació forma part d'un acord entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat per finançar les obres a través dels fons Next Generation de la Unió Europea.

Redacció / Fotos: Arxiu-Generalitat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Tot a punt per l'inici de l'edició d'enguany de la Fira de la Puríssima

La 76a Fira de la Puríssima serà la més sostenible de la història

La comercialitzadora pública Barcelona Energia subministrarà amb electricitat d’origen 100% renovable el certamen d’aquest any
213

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix