Els participants, uns cinquanta cotxes històrics i una dotzena de motos, van passar per Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels
Uns cinquanta cotxes històrics i una dotzena de motos, amb els seus ocupants vestits amb roba de l'època, han participat avui en el 64è Ral·li Barcelona-Sitges, que ha pogut tornar a celebrar-se després de dos anys d'aturada per la covid. L'esdeveniment, declarat Festa d'Interès Turístic Nacional, ha tornat a congregar a centenars d'aficionats i curiosos, que s'han concentrat al llarg del recorregut per veure desfilar autèntiques joies automobilístiques.
Els participants han sortit a les 10:30 hores de la plaça de Sant Jaume de Barcelona i han posat rumb a Sitges passant pels municipis de L'Hospitalet, Cornellà i Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. L'última etapa del trajecte abans d'arribar a la destinació s'ha realitzat per la popular carretera de les costes del Garraf.
Cotxes fabricats fins a l'any 1928 i motocicletes fins a 1938 han tornat a recórrer les principals vies que uneixen Barcelona i Sitges, entre ells diversos vehicles estrangers, procedents de països com Regne Unit o Itàlia.
Entre els vehicles que han participat en el Ral·li figuren un Ford Modelo T de 1926, considerat el primer supervendes de la història de l'automòbil; un Panhard-Levassor X19 de 1913, del que solament sobreviuen 35 unitats a tot el món; un Rolls-Royce Phantom I Myfair de 1926 o un Rolls-Royce Phantom I Saint Andrew, model que va utilitzar en el seu moment el periodista Oscar Odd McIntyre, col·laborador del New York Estafis.
Redacció / Fotos: Ral·li Barcelona-Sitges