L’Aeroport Barcelona-El Prat perd pes internacional amb un 26% menys

Imprimeix

La instal·lació aeroportuària ja ofereix nou de cada deu destinacions que operava abans de la pandèmia, i això malgrat comptar amb un 14% menys d'aerolínies que abans de la Covid-19 i amb un 58% menys de freqüències i operacions

L'Aeroport Josep Tarradelas Barcelona-El Prat va tancar 2021 amb el 91% de les destinacions que operava el 2019, però ara ofereix un 26% menys de vols internacionals. Així es desprèn de l'Observatori del Trànsit Aeri de Barcelona, una publicació periòdica de la Cambra de Comerç de Barcelona.

1500x500

La nota positiva de l'estudi és que El Prat ja ofereix nou de cada deu destinacions de les que operava abans de la pandèmia, i això malgrat comptar amb un 14% menys d'aerolínies que abans de la Covid-19 i amb un 58% menys de freqüències i operacions. La part negativa, en canvi, és que les rutes operades per una sola companyia han augmentat un 53% al Prat, per la qual cosa la falta d'oferta i competència podria generar un augment dels preus dels bitllets finals per als passatgers. Amb tot, i malgrat la vigència de la pandèmia, les perspectives de recuperació del trànsit aeri són bones de cara a aquest estiu.

El mercat menys afectat per la pandèmia ha estat el domèstic, atès que el Prat conserva les 30 destinacions oferides el 2019. No obstant això, les destinacions internacionals han passat de 50 el 2019 a 37 el 2021, un 26% menys, i les destinacions europees han caigut un 5%, en passar dels 131 als 125.

aeroportuet pratet

Quant a les freqüències, la pandèmia ha provocat una reducció significativa, ja que a nivell domèstic han caigut un 34% i un 68% en vols entre continents.

Si s'analitza el comportament de les principals companyies que operen al Prat, Vueling ha disminuït un 10% l'oferta de destinacions, dels 118 el 2019 als 106 el 2021, tot i que reduint un 51% l'oferta de seients. L'estudi assenyala que l'aerolínia del grup IAG s'ha concentrat al mercat domèstic, en mantenir en aquest període les seves 26 destinacions i reduint només un 37% la seva capacitat. Quant a Ryanair, ha augmentat un 38% el nombre de destinacions, dels 55 del 2019 a 76 el 2021, si bé retallant la capacitat total un 51%. I en el cas d'Easyjet, ha passat de ser la tercera línia aèria per nombre de passatgers a la cinquena el 2021. Aquesta companyia ha centrat totes les connexions a nivell internacional, on ha passat de les 17 rutes del 2019 a les 18 el 2021, tot i que retallant la capacitat en un 81%.

avionet prat

Malgrat que El Prat va tancar 2021 amb 18,8 milions de passatgers, un 64% menys que el 2019, l'informe creu que mostra símptomes evidents de recuperació.

gent aeroportet

En aquesta línia, l'informe creu que la propera temporada d'estiu es recuperaran vols a Los Angeles, Boston i San Francisco (Level), Filadèlfia (American Airlines), Toronto i Mont-real (Air Canada), i a Seül (Asiana i Korean Air).

Redacció / Fotos: Arxiu