FGC finalitza la instal·lació de la catenària rígida fins a Cornellà

Imprimeix

Era l’últim tram que mancava de la zona soterrada des de l’estació de plaça Espanya fins a la sortida del túnel del municipi baixllobregatí

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat els treballs de substitució de la catenària flexible pel sistema de catenària rígida al tram de túnel comprès entre les estacions de L’Hospitalet Avinguda Carrilet i Cornellà, de la línia Llobregat-Anoia. Era el darrer tram que quedava de la part de túnel d’aquesta línia de manera que ara ja tot el trajecte comprès entre plaça Espanya i el municipi baixllobregatí disposa d’aquest sistema de catenària que, a diferència de la flexible, aporta més fiabilitat al servei i en redueix el consum energètic.

cec6e6db b508 4272 9d5b 4ae4e521f327

Amb aquesta actuació, Ferrocarrils culmina la campanya d’instal·lació de catenària rígida en els túnels de sortida de Barcelona de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, iniciada l’any 2015 i que ha suposat una inversió global de 5,6 milions d’euros. L’avantatge de la catenària rígida, que s’instal·la sempre dins de túnel, és que no està sotmesa a les tensions mecàniques dels conductors, el que millora la robustesa del sistema. A més, la secció elèctrica és més ampla de manera que es redueixen les possibles incidències provocades per les caigudes de tensió i, per tant, té una millor eficiència energètica.

FGC BIG 938284810011421 02

Aquests treballs s’emmarquen dins del conjunt d’actuacions que du a terme FGC per millorar la fiabilitat de la xarxa ferroviària i garantir el servei de qualitat que ofereix als usuaris, mantenir la puntualitat per sobre del 99% a totes les línies i contribuir, d’aquesta manera, a fomentar l’ús del transport públic i lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.

Redacció / Fotos: FGC