A Avanza se li acumulen els problemes en el servei de transport públic

Imprimeix

Les persones en cadira de rodes denuncien la falta de funcionament de les rampes d’accés als autobusos, i l’empresa lamenta “els perjudicis ocasionats i espera resoldre al més aviat possible”

Diverses persones que es desplacen en cadira de rodes han denunciat la manca de funcionament de les rampes d’accés als autobusos de l’empresa concessionària del servei públic. Des d’Avanza, com a operador de transport a les línies del Baix Llobregat Sud, ha lamentat “tots els perjudicis ocasionats i fem públic el nostre ferm compromís de resoldre aquesta problemàtica al més aviat possible.”

“Hem de ressenyar que, en les cinc setmanes que portem operant el servei, des del 26 de desembre, hem hagut de fer front a una situació de partida molt complicada per l'estat de conservació de la flota. Principalment, hem hagut de concentrar tots els esforços en poder garantir la prestació del 100% del servei, el qual hem pogut recuperar justament l'1 de febrer”, manifesta l’empresa en un comunicat. I afegeix que “des de la nostra Àrea de Manteniment, una vegada estabilitzat el servei, estem posant tots els esforços en recuperar de manera progressiva tota la intensitat necessària per a revertir la situació actual de funcionament de les rampes. A més de les tasques habituals de manteniments preventius i correctius, protocols d’actuació davant d'incidències o controls periòdics de funcionament, mentre procedim en la resolució  general de la problemàtica, establim protocols de caràcter excepcional i temporal com ara la priorització de revisió i comprovació dels vehicles assignats a les línies i/o serveis que fan servir els nostres viatgers afectats, amb la màxima voluntat d'assegurar la seva mobilitat diària.” 

autobusos rampes

Servei d’atenció especial

D'una altra banda, garantint des del primer moment l’accés del bus a les persones afectades, amb un caràcter personalitzat, Avanza habilita des del 4 de febrer un servei d’atenció especial de manera excepcional, perquè siguin ateses a peu de parada les persones que tinguin la necessitat d'accedir al bus i la rampa no funcioni.

Per dur a terme aquesta acció, es posa a la seva disposició un número de telèfon de servei habilitat especialment per aquestes situacions d'urgència (661261701), per mitjà  del qual podran sol·licitar l’arribada d’un bus adaptat amb plenes garanties de funcionament. Avanza contactarà directament amb els usuaris afectats i els explicarà el protocol que hauran de seguir per demanar el servei (identificació de la parada i el número de bus avariat). “Continuem treballant per assolir la garantia d accessibilitat i mobilitat a la que tenen dret totes les persones”, explica.

Redacció / Fotos: Arxiu