A la població del Baix Llobregat Nord permetrà la creació de nou sòl industrial i logístic, mentre a l’altre municipi ha aprovat un pla especial per construir un hospital privat al costat del centre comercial Splau
La Comissió territorial d’urbanisme de l’Àmbit Metropolità de Barcelona ha aprovat definitivament un Pla especial urbanístic que permetrà la construcció d’un hospital privat a tocar del centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat.
En concret, se situarà en uns terrenys de 3.500 m2 de superfície coneguts com la Plana del Galat, al costat de l’autovia A-2, que actualment estan descrits com a destinats a usos hotelers, d’oficines i comercial. El Pla aprovat afegeix a aquests usos el sanitari, permetent la construcció de l’hospital, impulsat pel grup Alaina Negocios SL.
Més terreny industrial
D’altra banda, la Comissió territorial d’urbanisme de l’Arc Metropolità, presidida pel director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, ha donat el darrer vistiplau a una iniciativa que facilitarà la viabilitat de nou sòl industrial i logístic d’Abrera, impulsant així la generació d’activitat i la creació de llocs de treball i noves oportunitats.
La Comissió ha donat llum verda al planejament que permetrà impulsar el desenvolupament de nou sòl industrial i, alhora, millorar l’accessibilitat a una urbanització. L’àmbit en concret es troba a l’est del nucli urbà, al peu de la carretera BV-1201. Inclou tot el sector de sòl urbanitzable anomenat SUP PPO-3 Can Vilalba i també els terrenys afectats pel pas de la carretera B-40.
El nord de l’àmbit es correspon a la urbanització de Can Vilalba, plenament consolidada. Al sud, a la part més planera al peu de la carretera BV-1201, hi ha una zona industrial pendent de desenvolupar, amb una nau de grans dimensions. També s’hi troba la masia de Can Vilalba, rehabilitada com a centre social de la urbanització. Actualment, la part residencial i la part industrial comparteixen un únic accés des de la carretera BV-1201. Finalment, els terrenys de l’oest de l’àmbit són els que estan afectats per la carretera B-40 i el seu nus de connexió viaria.
En primer lloc, es classifica la urbanització de Can Vilalba com a sòl urbà consolidat (96,04 ha), reconeixent així la realitat existent; el sector industrial Can Vilalba (25,51 ha), com a sòl urbanitzable, i tots els terrenys afectats pel traçat definitiu del nus de la carretera B-40, com a sòls no urbanitzables. D’aquesta manera, el sector industrial previst redueix la seva superfície, ja que s’hi exclouen els terrenys afectats per la B-40. L’ordenació que s’hi detalla preveu tres grans parcel·les privades a les quals s’accedeix a través d’un vial en L que acaba, en cul-de-sac, davant els equipaments de la masia de Can Vilalba. Tota la zona verda se situa al nord i oest del sector, separant la zona residencial i el nus de la carretera B-40.
Per acabar, es preveu la construcció de dues rotondes a la carretera BV-1201 per configurar accessos independents per a la zona industrial i la zona residencial, millorant la seguretat i l’accessibilitat de tots dos sectors.
Redacció / Fotos: Google Maps-Territori