Un tren connecta Seat Martorell i Volkswagen Autoeuropa a Palmela

Imprimeix

El servei ferroviari opera una vegada a la setmana i evitarà la circulació per carretera de 2.400 camions amb una reducció del 43% de les emissions de CO2

Seat ha fet un pas més en la seva estratègia 'Move to Zerø', per reduir a zero l'impacte de la producció, amb un nou servei ferroviari que uneix les fàbriques de Martorell i de Volkswagen Autoeuropa a Palmela (Portugal), que preveu transportar més de 20.000 vehicles a l'any. Segons ha informat l'empresa, des d'aquest mes, el servei opera una vegada a la setmana i evitarà la circulació per carretera de 2.400 camions i una reducció del 43% de les emissions de CO2.

Autoeuropa 05 HQ

Fins ara, els cotxes fabricats a Martorell es transportaven amb tren fins a Salobral (Madrid) i, posteriorment, es lliuraven des d'allí en camió als diferents concessionaris, mentre que ara, els vehicles arribaran directament a la fàbrica de Palmela, des d'on es traslladaran en un últim trajecte en camió a la planta de distribució a Azambuja, a 75 quilòmetres de Palmela. En el trajecte de retorn, es transportaran fins al Port de Barcelona vehicles fabricats a Palmela, des d'on es distribuiran per carretera a diferents zones d'Espanya i del sud de França, i amb vaixell a destinacions al Mediterrani.

Autoeuropa 06 HQ

El vicepresident de Producció i Logística de SEAT, Herbert Steiner, ha destacat que el tren és un “transport ecològic, rendible i eficient”, per la qual cosa aquest nou servei ajuda l'empresa a avançar en el seu propòsit de reduir la petjada de carboni en el transport de vehicles.

Autoeuropa 03 HQ

El projecte s'emmarca també en l'estratègia 'One Production' de les fàbriques del Grup Volkswagen a la Península Ibèrica, per optimitzar els recursos, generar sinergies entre els centres de producció i impulsar-hi l'eficiència. El nou servei serà operat per Pecovasa Renfe Mercaderies i compta amb composicions de setze vagons i una longitud màxima de 500 metres i podrà transportar fins a un màxim de 184 vehicles per trajecte.

A partir de 2023, està previst que el tren pugui disposar de dos vagons addicionals i 550 metres de longitud, la qual cosa possibilitarà traslladar al voltant de 200 cotxes.

Aquesta nova ruta de ferrocarril se suma al servei ferroviari Autometro, que connecta la planta de Martorell amb el Port de Barcelona per a l'exportació de vehicles.

Autoeuropa 02 HQ

Seat exporta més del 80% dels cotxes que fabrica a Martorell, i amb aquest servei de transport ferroviari elimina la circulació per carretera d'uns 25.000 camions a l'any en el tram de Martorell al Port de Barcelona, amb el que ja ha transportat gairebé 1,3 milions de vehicles des de la seva inauguració el 2008 i ha reduït el trànsit per carretera en més de 300.000 circulacions de camió.

Redacció / Fotos: Seat