L’Aeroport del Prat recupera trenta-nou rutes intercontinentals

Imprimeix

La instal·lació aeroportuària compta amb un nou sistema de negació aèria per satèl·lit

L'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat ha recuperat fins avui 39 rutes intercontinentals a 27 destinacions a mesura que s'han anat relaxant les restriccions a la mobilitat. L'Àfrica és el continent amb més vols des de Barcelona, amb un total de 23 rutes a 14 destinacions, mentre que amb l'Orient Mitjà s'han restablert cinc destinacions amb set rutes, a l'Àsia una (Singapur) i al continent americà se serveixen set destinacions amb vuit rutes.

FDGpQqVXsAIPyEI

La darrera incorporació ha estat el vol de LATAM que uneix Barcelona amb Sao Paulo. Aquest dimecres va arribar per primer cop al Prat des del març del 2020 i aquest dijous té previst sortir de nou cap al Brasil. Fins abans de la pandèmia, el Prat oferia mig centenar de destinacions intercontinentals.

Al continent americà Barcelona torna a estar connectada amb Nova York JFK a través d'American Airlines -des de fa pocs dies- i Delta; a Nova York-Newark (United), a Miami mitjançant American Airlines, a Bogotà (Avianca), Buenos Aires (Level), Mèxic (Emirates) i la recent recuperada de LATAM a Sao Paulo. Level, a més, ja ha anunciat noves destinacions de cara a la temporada d'estiu com Boston, San Francisco i Los Angeles, i més a curt termini a Cancún i Punta Cana.

FB6Ne0hWUAAxokr

Amb tot, el continent africà és el que concentra més rutes, un total de 23 a 14 destinacions. Es tracta d'Alger (Air Algerie, Vueling), Oran (Vueling), Casablanca (Royal Air Maroc, Air Arabia Maroc), Marràqueix (Ryanair, Vueling), Tànger (Air Arabia Maroc, Royal Air Maroc, Vueling), Nador (Air Arabia Maroc, Royal Air Maroc, Ryanair), Fez (Air Arabia Maroc, Ryanair), El Caire (Egypt Air), Tunis (Tunis Air), Banjul (Vueling), Dakar (Air Senegal, Vueling), Rabat (Ryanair), Agadir (Ryanair) i Oujda (Ryanair).

Navegació aèria

El gestor de navegació aèria d'Espanya, Enaire, ha incorporat una nova millora en l'operativitat de l'aeroport amb nous procediments d'aproximació basats en navegació aèria per satèl·lit a les capçaleres d'algunes pistes.Es pretén incrementar l'eficiència de les operacions, així com l'accessibilitat a l'aeroport.

Es tracta d'un sistema que no depèn d'ajudes a la navegació instal·lades a terra, per la qual cosa suposen una solució molt útil com a millora o alternativa a les actuals aproximacions convencionals i milloren la seguretat i regularitat de les operacions. Per dur a terme aquests procediments, les aeronaus han d'estar degudament equipades i la seva tripulació capacitada per al seu ús.

FDWZ19GXEAwlfLR

D'altra banda, representen una millora en la seguretat i regularitat de les operacions respecte als procediments d'aproximació de precisió ILS disponibles actualment a l'aeroport, sobretot en el cas de manteniment o baixa no prevista a les pistes d'aterratge.

D'altra banda, en comparació dels procediments instrumentals d'aproximació de no precisió VOR/DME, el nou sistema basat en satèl·lit millora les prestacions, permetent el guiat vertical de les aeronaus en la fase final de l'aproximació i apropant al llindar de la pista el punt on el pilot ha de decidir continuar o avortar l'aterratge.

Redacció / Fotos: Arxiu