Puigneró intentarà reactivar l’ampliació del Prat sense danyar La Ricarda

Imprimeix

La proposta preveu que l'extensió de la pista -necessària perquè operin els avions de gran fuselatge que ofereixen vols intercontinentals- es faci cap a l'oest i cap a l'est, i no només cap a l'est com pretenia Aena

El departament de Territori que dirigeix Jordi Puigneró intentarà reactivar l'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, que el govern central va suspendre per falta de suport de l'executiu de Pere Aragonès, amb una nova proposta que planteja allargar la tercera pista sense danyar la llacuna de la Ricarda.

E YEG4jXIBkqn9j bona

Segons explica La Vanguardia, la conselleria del vicepresident Puigneró preveu que l'extensió de l'esmentada pista -necessària perquè operin els avions de gran fuselatge que ofereixen vols intercontinentals- es faci cap a l'oest i cap a l'est, i no només cap a l'est com pretenia Aena. D'aquesta manera, es minimitzaria l'impacte sobre la llacuna de la Ricarda, situada a l'est de l'actual tercera pista.

Amb aquesta proposta, apunta la mateixa informació, el Govern no busca tant imposar una solució tècnica concreta com reobrir un debat que el govern de Pedro Sánchez va donar per tancat fins a d'aquí a uns anys.

bona aero

El passat 8 de setembre, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, la socialista Raquel Sánchez, va anunciar que se suspenia la inversió de 1.700 milions d'euros prevista en l'aeroport del Prat davant la falta de suport del govern de Pere Aragonès. La decisió de l'exalcaldessa de Gavà va arribar després que el president català, Pere Aragonès, critiqués el projecte d'Aena i avisés que no avalaria una ampliació del Prat que “destrossés” la llacuna de La Ricarda, i que representants d'ERC diguessin que assistirien a una manifestació contra l'ampliació de l'aeròdrom.

Redacció / Fotos: Arxiu