El Parlament avala ampliar l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat

Imprimeix

Amb 71 vots a favor -els dels socialistes, JxCat i Ciutadans- i 64 en contra, la cambra catalana va aprovar un text que advoca per mantenir la inversió de 1.700 milions d'euros

El Parlament de Catalunya va aprovar ahir dijous una proposta de resolució conjunta del PSC i JxCat en suport al projecte d'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat acordat pel Govern central i la Generalitat el 2 d'agost passat, una iniciativa a la qual ha votat en contra ERC, soci de Junts en el Govern.

el prat aerea

El projecte d'ampliació de l'aeroport de la capital catalana ja havia creat mala maror en les relacions entre els socis del Govern, que ahir van tornar a airejar les seves diferències després que JxCat es va aliar amb el PSC per consensuar una proposta amb la qual Esquerra no hi està d'acord.

Amb 71 vots a favor -els dels socialistes, JxCat i Ciutadans- i 64 en contra, la cambra catalana va aprovar un text que advoca per mantenir la inversió de 1.700 milions d'euros que el govern central va acabar retirant davant la falta de suport d'ERC, que considera que amenaça la llacuna de La Ricarda, un espai natural protegit.

La resolució votada durant el debat de política general aposta per convertir l'Aeroport de Barcelona-El Prat, el principal aeròdrom de Catalunya, en un 'hub intercontinental' i per mantenir les inversions anunciades per a l'alta velocitat ferroviària als aeroports de Girona i Reus (Baix Camp).

AERO PRAT 2

El Parlament també va avalar que el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) -que el Consell de Ministres va aprovar dimarts sense incloure l'ampliació de l'aeroport del Prat- “derivi, sense apriorismes, en un pla director” que defineixi l'extensió de la infraestructura amb “el màxim respecte a la biodiversitat, l'espai natural protegit del Delta del Llobregat -on es troba la Ricarda- i les directives ambientals europees.”

De moment, la inversió prevista per Aena per a l'aeroport de la capital catalana és de 320 milions d'euros durant el lustre vinent, ja que el nou DORA no contempla una primera partida de 120 milions que anava a destinar-se a l'ampliació de l'aeròdrom.

Redacció / Fotos: Arxiu