Encallat el debat de l’ampliació de l’Aeroport del Prat

Ja s’ha fet tres reunions tècniques i s’ha elaborat un document de síntesi no definitiu amb tres grups de temes tractats: qüestions organitzatives, aeronàutiques i ambientals

El debat sobre l'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat segueix encallat malgrat que ja s'han fet tres reunions tècniques sobre la matèria els dies 8, 15 i 21 de juliol, en les quals han participat la Generalitat, que ha convocat aquest grup de treball, el Govern, Aena i ajuntaments de la zona.

ampli reunions aena medi

Després de la tercera reunió d'aquest dimecres s'ha elaborat un document de síntesi, no definitiu, que divideix en tres grups els temes tractats: qüestions organitzatives, aeronàutiques i ambientals.

En aquestes trobades s'ha apostat per atreure més vols intercontinentals -aparellats a major activitat econòmica i turisme de qualitat-, cosa que la Generalitat veu imprescindible i l'Ajuntament de Barcelona titlla de bon objectiu estratègic.

img2.rtve

No obstant això, segons la síntesi d'aquest document, els consistoris i el Govern creuen que no és possible definir de forma precisa el futur de l'Aeroport abans del 30 de setembre, data límit en la qual el Consell de Ministres ha d'aprovar el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) per al lustre vinent. De fet, alguns consistoris han reclamat ajornar l'aprovació del DORA, cosa que Aena ha considerat que no és possible perquè el termini ve determinat per llei.

Consulta a la CE

També s'ha tractat la necessitat de consultar a la Comissió Europea si finalment s'avala la proposta d'Aena, que passa per allargar 500 metres la tercera pista del Prat i envair La Ricarda, un estany situat al Delta del Llobregat, espai protegit per la xarxa europea Natura 2000. Sobre aquest tema, s'ha acordat consultar a la CE abans de tramitar el Pla Director: en aquesta qüestió Aena ha coincidit amb les administracions, encara que ha alertat que això allargaria l'aprovació del citat pla director, que normalment ja es triga dos anys a concretar.

TT2imJ8UFQ0g aGc

Sobre la proposta d'Aena de compensar amb 280 noves hectàrees les 45 hectàrees del Delta que es perdrien a causa de l'ampliació, s'assumeix que es tracta d'un document inicial que ha de coordinar-se amb els plantejaments en curs per part de la Generalitat, en cas que finalment s'accepti allargar la tercera pista.

D'altra banda, la Generalitat ha definit com a estratègiques i imprescindibles inversions en alta velocitat en els aeroports de Barcelona, Girona i Reus, si bé aquestes partides ha de fixar-les Adif i no Aena.

un estudio avisa de la preocupacion en el delta del llobregat por la ampliacion del aeropuerto

Pistes segregades i impacte acústic

Els Ajuntaments de Gavà, Castelldefels i Viladecans han urgit, al seu torn, a consolidar el model de pistes segregades, que limita l'impacte acústic per a veïns de zones limítrofes a l'aeroport, fet sobre el qual s'han mostrat favorables la Generalitat i Aena.

Trobades

La primera trobada, d'unes tres hores de durada, va servir perquè Aena exposés la seva proposta d'ampliació. En la segona reunió, de quatre hores, les diferents administracions van prendre la paraula i van exposar els seus dubtes, sent els ajuntaments del Prat i el de Barcelona els que van mostrar una posició més reticent als plans d'Aena.

780 0008 6029231 3cdd3fe207a259e5079fa4fe6c868c49

D'acord amb les fonts consultades, la Generalitat s'ha limitat a jugar un paper d'àrbitre i no ha pres una posició clara respecte a allò plantejat pel gestor aeroportuari, participat en un 51% per l'Estat.

En aquestes reunions hi han participat representants dels ministeris de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana i de Transició Ecològica i Repte Demogràfic; d'Aena, de les conselleries de Territori (englobada en Vicepresidència) i Acció Climàtica, i dels ajuntaments de Barcelona, el Prat, Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi.

Nova reunió

Per al dia 29 de juliol està prevista una nova reunió, en aquest cas amb la participació dels consistoris de Reus i Girona i d'Adif, per explorar si una eventual ampliació és possible amb el concurs dels dos aeroports situats en aquestes localitats, cosa que Aena no veu viable.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
162

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix