El Ple de Sant Boi aprova reclamar als bancs millor servei d’atenció

Imprimeix

Els grups municipals, on només es va abstenir Ciutadans, també demanen la presencialitat al sector bancari

En el Ple de Sant Boi de Llobregat del 30 de juny el grup municipal de Podem-Esquerra Unida va defensar la  moció per a reclamar un servei d’atenció de qualitat i presencial al sector bancari. Aquesta va estar subscrita per Sant Boi En Comú i aprovada per la resta de grups, amb l’abstenció de Ciutadans.

podem santboi

Segons el grup municipal de Podem-Esquerra Unida, “aquestes deficiències i la baixada de qualitat del servei bancari, en general en l’àmbit espanyol, afecta molt  directament a la nostra localitat on s’han tancat la meitat de les oficines que hi operaven. L’estratègia bancaria actual aposta per l’ampliació els tràmits a distància de forma telemàtica necessitant menys inversió en estructures i presencia física per així augmentar els beneficis. Això  ha generat l’acomiadament de més de 12.000 persones i l’enriquiment de la directiva, com és  el cas del president de CaixaBank que va passar de cobrar 500.000 euros l’any a 1.650.000 euros l’any”. Aquest fet, segons el grup municipal, fomenta cada cop més la desigualtat del sistema neoliberal establert en la nostra societat.

Segons Podem-Esquerra Unida, els bancs tenen una estratègia per apujar els seus preus dels serveis “en comptes de retornar o tenir en compte els 120 mil milions d’euros rebuts dels diners públics de l’estat, segons  el Tribunal de Cuentas”. En un món on s’ha establert una forta necessitat dels bancs pels nostres tràmits (cobrament de nòmines, pagament de rebuts...) fan que “els col·lectius més vulnerables es trobin més indefensos davant d’aquestes accions.”

Bretxa tecnològica

Amb l’aposta per dur a terme els tràmits de forma telemàtica “es crea una bretxa tecnològica en la nostra societat, que extrapolat a la nostra ciutat  deixa als més grans en una situació de vulnerabilitat, ja que l'única solució al format en línia  exigeix pagar al banc comissions per fer-ne el tràmit presencialment.”

Per aquestes raons es va proposar a la moció la creació d’una Banca Pública, que no estigui supeditat als interessos privats, i que trenqui amb aquestes mancances i desajustos que provoca el sistema econòmic actual. A més de recollir les següents propostes:

  1. Fer que les entitats bancàries reforcin els recursos d’atenció al client, així com tenir en
    compte les persones amb situacions de vulnerabilitat social i econòmica.
  2. Instar al Banc d’Espanya, de prohibir el cobrament de comissions a persones sobretot a
    col·lectius vulnerables i persones grans i controlar els productes financers perquè no tinguin
    publicitat enganyosa.
  3. Instar al Govern a la creació d’una banca pública, guiada per l’interès social

Redacció / Fotos: PEU