Aposta per una nova línia de Rodalies que uniria Castelldefels i Cornellà

Segons Pedro Saura, secretari d'Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, suposaria una la reducció de les emissions i la millora de la mobilitat de les ciutats de la franja litoral del sud del Baix Llobregat

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), en el marc del nou Pla de Rodalies 2020-2030, reprendrà els estudis per a la construcció d'una nova línia de Rodalies que unirà Cornellà amb Castelldefels, actuació que porta més de deu anys paralitzada. Ho ha assegurat el secretari d'Estat Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, en el transcurs d'una reunió mantinguda a Madrid amb els alcaldes i alcaldesses de Castelldefels, Maria Miranda; Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, Lluïsa Moret, i Viladecans, Carles Ruiz.

Aquesta nova línia té com a objectiu atendre d'una manera sostenible les necessitats de mobilitat entre els municipis del litoral sud barceloní i el nucli metropolità. La introducció d'una nova via d'entrada a la ciutat de Barcelona permetrà millorar els serveis ferroviaris de Rodalies sense augmentar el trànsit en els dos corredors actualment existents, que ja compten amb una intensitat de circulacions molt significativa.

retards rodalies 110621

Saura va confirmar que el Pla de Rodalies 2020-2030 és una prioritat per al Govern, en la seva política de reforçar el transport públic de la zona metropolitana de Barcelona per a reduir les emissions i garantir una mobilitat sostenible.

Estudi funcional

En línia amb el que es preveu en el Pla, Saura s'ha compromès a licitar al llarg de l'any que ve la redacció d'un estudi funcional que permeti determinar les alternatives a desenvolupar i la seva viabilitat. Aquest estudi constitueix el primer pas dins del procés de planificació de la línia i ha de tenir en compte els profunds canvis de mobilitat i de l'entorn que s'han produït en els més de deu anys que han transcorregut des dels últims estudis realitzats.

Els alcaldes van recordar al secretari d'Estat que les quatre ciutats del Delta mereixen que es recuperi el projecte perquè viuen més de 250.000 persones i són municipis que s'han caracteritzat per haver afrontat les crisis, tant la del 2008 com la de la pandèmia, amb valentia, apostant per estimular el creixement econòmic. A més, se sumen factors consubstancials amb el territori, com la proximitat del port i l'aeroport, el fet que tres dels quatre municipis siguin costaners, els valors dels espais fluvials, agrícoles i forestals, i l'existència d'un gran nombre de polígons industrials. Les activitats implantades en la zona són, per tant, molt importants i estratègiques per a l'economia catalana. També són importants les necessitats quotidianes de quatre municipis dinàmics, amb una gran població treballadora i estudiantil, que necessita desplaçar-se fora de la seva ciutat diàriament.

Redacció / Fotos: Mitma-Arxiu

 

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Entrevistes

Kiko Amat

Kiko Amat: "M'interessa pintar la bellesa dins de l'horror i la lletgesa

L'escriptor nascut a Sant Boi de Llobregat descriu un món de violència amb ultres de la perifèria i extraradi de Barcelona
1531

Reportatges

Nou hospital a Esplugues de Llobregat

El Baix Llobregat tindrà un nou hospital a Esplugues

Tindrà una superfície d’uns 40.000 metres quadrats, s’obrirà el 2023, Vithas invertirà 60 milions d'euros i està cridat a ser un dels centres…
3677

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix