En la reunió d’ahir hi han participat, entre d'altres, representants de la Generalitat, del Govern i dels ajuntaments de Barcelona, el Prat, Casteldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi
L'Ajuntament del Prat de Llobregat va acusar ahir dijous Aena de “persistir en la seva voluntat d'imposar per la via ràpida” el projecte d'ampliació de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat i ha denunciat que el marge de temps donat per prendre una decisió és “totalment insuficient.”
Després de la primera reunió de la taula tècnica que abordarà el futur de l'aeroport del Prat i la seva possible ampliació, fonts municipals han assegurat que Aena no ha presentat cap estudi tècnic sobre la seva proposta, més enllà de ''powerpoints' similars als mostrats en anteriors trobades' i l'estudi encarregat a la Universitat de Barcelona sobre l'impacte econòmic del projecte. Així mateix, des del consistori han indicat que la taula tècnica té previstes únicament dues reunions més durant aquest mes de juliol.
Sobre aquest tema, han assegurat que “aquest marge temporal és totalment insuficient perquè les institucions que representen democràticament la ciutadania dels municipis afectats i del país, com són els ajuntaments i la Generalitat, puguin prendre cap decisió sobre un tema tan rellevant per al desenvolupament econòmic i per a la sostenibilitat mediambiental.”
Les mateixes fonts han afegit que la trobada “ha permès constatar que Aena persisteix en la seva voluntat d'imposar per la via ràpida a aquestes institucions democràtiques un projecte que interessa als seus inversors privats, però que danyaria greument el país.”
En la reunió hi han participat, entre d'altres, representants de la Generalitat, del Govern i dels ajuntaments de Barcelona, el Prat, Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi.
Inversió milionària
Aena proposa invertir 1.700 milions d'euros per ampliar l'aeroport a la zona de la Ricarda, uns terrenys situats al Prat de Llobregat que formen part de la xarxa europea Natura 2000, un projecte que compta amb el suport de l'empresariat català.
No obstant això, el projecte genera el rebuig d'alguns sectors polítics, de diversos ajuntaments i de grups ecologistes i, en cas d'aconseguir-se un pacte institucional sobre el mateix, requeriria després el vistiplau de la Comissió Europea.
Aena urgeix la Generalitat i els ajuntaments més directament implicats en el projecte a pronunciar-se sobre l'ampliació i recorda que la data límit per a un acord és el 30 de setembre, quan el Consell de Ministres ha de donar llum verda al Document de Regulació Aeroportuària (DAURA) per al lustre vinent.
Redacció / Fotos: Arxiu-TV3