FGC rehabilita set passos superiors de sis municipals del Baix Llobregat

Imprimeix

Els treballs formen part de les obres de conservació i millora i s’han rehabilitat, principalment, les estructures metàl·liques i de fusta així com paviments i baranes

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres de rehabilitació d’11 passos superiors situats a les línies metropolitanes, concretament a les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat i Anoia. Aquests treballs, amb un pressupost de 785.845,68 €, formen part de les obres de millora que FGC realitza constantment en les seves infraestructures per tal de garantir un servei de qualitat. En tots els casos, les actuacions que s’han dut a terme tenien com a objecte rehabilitar les estructures metàl·liques malmeses per l’efecte de l’aigua, reparar els paviments i substituir els elements trencats o en mal estat.

BIG 015353909052521 00

Les actuacions realitzades són:

Pas superior sobre el ramal del Port (Cornellà): Discorre sobre una línia de transport de mercaderies que uneix la Zona Franca del Port de Barcelona amb el traçat de les línies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8, S9 i L8. S’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils metàl·lics laminats tant de la passarel·la com de l’estructura de les rampes d’accés, un tractament fungicida per a la fusta i la substitució d’uns cargols que presentaven una corrosió superficial per altres d’inoxidables.

Estació de Santa Coloma de Cervelló: Està situada a l’est de la població i hi circulen trens de les línies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8 i S0. S’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils laminats de l’estructura (passarel·la, escales i rampa d’accés) i a la barana. S’ha substituït la xapa del paviment per una tarima antilliscant d’acer inoxidable i s’han canviat alguns elements d’enllumenat d’abalisament.

BIG 049355109052521 00

Estació de Martorell Enllaç: Situada al nord de Martorell, hi circulen trens de les línies S4, S8, R5, R50, R6 i R60. L’actuació ha consistit en esmenar els problemes associats a la corrosió de l’acer estructural i dels elements de protecció. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tots els elements metàl·lics i s’ha actuat també en detalls constructius que afavorien l’acumulació d’aigua.

Estació d’Abrera: Emplaçada al nord-est de la població, hi circulen trens de les línies S4, R5 i R50. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tota l’estructura metàl·lica de la passarel·la, s’ha impermeabilitzat el paviment i se li ha fet un tractament antilliscant. També s’han substituït alguns cargols que presentaven corrosió superficial per altres d’inoxidables.

Estació de Sant Esteve Sesrovires: Situada a l’est de la població, hi circulen trens de les línies R6 i R60. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a totes les estructures metàl·liques, barana i estructura de la caixa dels ascensors. S’ha impermeabilitzat el paviment del tauler i de la rampa i de la cara superior de les escales.

Estació de Quatre Camins: El pas superior es troba al sud de l’estació i permet connectar amb la carretera N-340, on s’ubica la parada d’autobús. Hi circulen trens de les línies S4, S8, S9, R5 i R6. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a l’estructura metàl·lica del tauler de la passarel·la, de l’ascensor, escales i barana. La xapa metàl·lica que conforma el paviment de les escales s’ha substituït per una tarima de xapa perforada antilliscant d’acer inoxidable. A la barana, se li ha afegit un passamà també d’acer. S’han reparat les piles i columnes de formigó i s’ha renovat el paviment de fusta de la passarel·la emprant llistons de fusta amb major capacitat antilliscant i separats per 2 cm de manera que s’evacua l’aigua de pluja.

Redaccio / Fotos. FGC