Comencen les obres del soterrament de les vies del tren de Sant Feliu

L'obra, que compta amb una inversió de 65.983.480 d'euros, té un termini d’execució de quaranta-quatre mesos

El 22 de juny de 2021 marca un abans i un després en la història de Sant Feliu, ja que s'ha comunicat l'inici formal per part d'Adif del soterrament de les vies del tren al seu pas per la ciutat baixllobregatina. Així s'ha anunciat en una roda de premsa que ha comptat amb l'assistència de l'alcaldessa de la ciutat, Lídia Muñoz; la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera; Juan Antonio Hermoso, Director de construcció de corredors europeus i integració a ciutats d'Adif; i Antonio Duran, tècnic de logística d'Adif. 

E4fpCsHX0AcGQAg

Lídia Muñoz ha iniciat la seva intervenció posant en valor la importància d'una obra reivindicada i necessària per molts motius, recordant que "arriba després de 40 anys de lluita institucional i ciutadana, en els que la ciutadania de Sant Feliu i tots els partits polítics amb presència al Ple han tingut una única veu per tal d'aconseguir de manera unitària el necessari soterrament de les vies del tren al seu pas per la nostra ciutat."

E4fH3oTWUAIhMiS

El soterrament representa una oportunitat immillorable per cosir Sant Feliu, per vertebrar-la i dotar-la de més vida, i per guanyar espais per a santfeliuencs i santfeliuenques, que segons ha explicat l'alcaldessa, podran decidir a través d'una consulta popular al mes de novembre sobre el futur de tota la zona que quedarà alliberada per les vies. I gràcies a l'obra, ha apuntat Muñoz, "Sant Feliu deixarà de patir la xacra de la pèrdua de vides a causa dels atropellaments, millorant així la seguretat  a una ciutat que serà més accessible i amb més qualitat de vida en termes tant de contaminació acústica com de freqüència de la xarxa de rodalies."

Compte enrere

Els primers treballs, que s'allargaran durant aquest estiu, consisteixen en les operacions d'implantació, la continuació de reposicions i els desviaments dels serveis afectats, a més de sondejos i obres prèvies, tal i com han explicat els representats d'Adif a la roda de premsa.  

L'anunci ha marcat, doncs, l'inici real d'unes obres que en aquesta primera etapa no representen afectacions a la via pública. Tal com ha apuntat Muñoz, "iniciem aquests 44 mesos d'obres amb il·lusió, essent conscients de les dificultats i prenent el compromís que com a ciutat també haurem d'estar a l'altura del moment. Perquè les obres seran una finestra d'oportunitat que s'obrirà un cop aquestes finalitzin i puguem cosir per fi la ciutat."

E4fp2XBXIAkmO6p

L'obra, que compta amb una inversió de 65.983.480 d'euros, marca l'inici del municipi del futur, ja que "poques ciutats experimentaran una transformació urbana tan transcendental com la nostra; comença el soterrament i comença el nou futur per a Sant Feliu", en paraules de Muñoz, que ha avançat que Sant Feliu tindrà l'oportunitat única de construir la ciutat per a tothom: cohesionada social i urbanísticament, amb més habitatge públic, més espais verds i més i millors equipaments al servei de la ciutadania.   

L'acte ha conclòs amb una foto de família davant del cartell que ja llueix destapat a la plaça de l'Estació.

3943013

Característiques del projecte

L'àmbit d'actuació comprèn un tram de 2,975 km, entre els termes municipals de Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí, dels quals 1,9 km seran soterrats.

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.33.22

Després d'una transició aproximada de 0,76 km a cel obert, el futur traçat seguirà amb un tram d'excavació en mina, que discorrerà pel traçat inferior a l'actual emplaçament de l'estació de viatgers, per a seguir en el vestíbul que constitueix les andanes de la nova estació soterrada. A continuació, el nou traçat de transició per a arribar a superfície fins a Sant Joan Despí en una longitud de 250 metres. La profunditat màxima del traçat serà d'uns 24,63 m i el pendent màxim tindrà 28 mil·lèsimes.

Per a la seva construcció, s'utilitzarà el sistema d'execució mitjançant pantalles de ‘pilotis’, en els trams de transició entre superfície i soterrament i en els trams apantallats del recinte de la futura estació soterrada. A més, s'executaran pous de bombament i sortides d'emergència, mitjançant recintes de ‘pilotis’.

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.33.08

Amb l'objectiu de garantir en tot moment l'absoluta seguretat de les obres, del terreny i de les edificacions de l'entorn, Adif està duent a terme una inspecció prèvia dels immobles limítrofs a les zones d'actuació. Fins avui, s'ha emportat una campanya de reconeixements d'habitatges. També es desplegaran plans d'auscultació, actuació similar a altres obres de similars característiques com ara els empleats en el túnel Sants-Sagrera.

Estació moderna i accessible

Al costat de les obres d'integració, es construirà una nova estació, que tindrà un pressupost estimat de 9,75 milions d'euros (IVA inclòs) i un termini d'execució de dotze mesos. La futura estació tindrà una superfície total de 5.625 m², dels quals 900 m² correspondran a la planta de superfície, 1.350 m² a la intermèdia i els 3.375 m² restants a la planta inferior. A més, s'urbanitzaran 3.500 m².

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.33.50

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.34.12

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.34.18

En el nivell de superfície se situarà l'edicle d'accés amb entrades cap a la plaça de l’Estació i al carrer de Pi i Margall. Per part seva, en la planta intermèdia se situarà el vestíbul de l'estació, que comptarà amb ascensors, dues escales mecàniques i escales fixes per a l'accés a la planta inferior. En aquest últim nivell s'executaran dues andanes de 210 m de longitud útil i 5 metres d'amplària.

Captura de pantalla 2021 06 22 a las 18.34.03

El projecte també contempla la construcció de tancaments, acabats i instal·lacions, la distribució i sectorització dels espais.

Totes aquestes actuacions contribueixen al compliment de diversos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), com són el número 9, que té entre les seves metes desenvolupar infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat. També ajuda al número 8, per la seva contribució al creixement econòmic i l'ocupació.

Redacció / Fotos: Aj. Sant Feliu de Llobregat-Adif

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Comença un nou curs escolar a la nostra comarca

Arrenca el Curs Escolar 2021-2022 al Baix Llobregat

Les previsions dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat eleven a 140.124 els alumnes matriculats a la comarca
386

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix