Lluís Mijoler: “El que planteja Aena és un xantatge”

Imprimeix

L’alcalde del Prat de Llobregat ha afirmat que no ha aportat “cap informe tècnic, ni cap raonament científic, ni cap adhesió més enllà dels lobbys i els poders fàctics”

La resposta de l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, a Aena sobre l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat ha estat contundent i molt clara. En una compareixença després de la celebració de la primera reunió de la taula institucional sobre el futur de la instal·lació aeroportuària, Mijoler no ha deixat cap mena de dubte de la posició del consistori baixllobregatí sobre el projecte.

E32XFPYXIAUgm1i

L’alcalde ha manifestat la seva sorpresa sobre la posició d’Aena respecte a l’ampliació de la instal·lació aeroportuària. “He quedat sorprès perquè la veritat és que tots els titulars que han sortit en premsa eren totalment buits perquè no han anat acompanyats per cap informe tècnic, de cap raonament científic, ni de cap adhesió més enllà dels lobbys i dels poders fàctics”. Segons, Mijoler esperava alguna cosa més durant la celebració de la taula institucional “i només ens han presentat un Power Point. A més davant del president de la Generalitat esperava que presentessin un informe, el seu projecte, que parlessin de les compensacions que diuen, i la veritat és que no hem tingut res d’això”. Mijoler també ha parlat que Aena ha estat acompanyat per un secretari d’Estat “que tampoc ha estat capaç de presentar-nos cap mena de documentació al respecte, ni tan sols informar-nos.”

Enfadat i indignat

A més s’ha mostrat enfadat i indignat perquè “se’ns ha intentat fer un xantatge. Hem de decidir i dir que sí a la destrucció de La Ricarda perquè no plantegen cap altra alternativa i, a més, ho hem de fer en un mes. Perquè si no ho fem serem els dolents, els que no hem volgut una inversió pel territori de Catalunya, i estarem en contra del progrés de Catalunya”.

E32XJL0X0Asxv48

D’altra banda, l’alcalde del Prat ha acusat el secretari d'Estat de Transports, Pedro Saura, de “participar d’aquest xantatge, ja que ens ha dit que si no volem les inversions previstes tenen un altre lloc on fer-les, i que les inversions que es fan a Madrid no són tan complicades de fer”. Mijoler afirma queno podem cedir a aquest xantatge” Celebro que hi hagi aquesta taula tècnica institucional, ja que nosaltres anirem afirmant que no és possible l’ampliació amb els termes que es plantegen. No és possible convertir l’aeroport en un hub internacional a costa dels espais naturals, i quan la Unió Europea ens ha marcat unes directrius concretes.”

A la reunió també van acudir a la reunió els tinents d'alcaldes d'aquesta ciutat Jaume Collboni -que dona suport a l'ampliació- i Janet Sanz; l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez; la de Castelldefels, Maria Miranda, així com l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz. En el cas d'aquests tres alcaldes, tots ells del PSC, han defensat l'ampliació, encara que amb condicions, com mantenir l'operativa actual de pistes, no incrementar l'impacte acústic per als veïns d'aquesta zona i blindar les compensacions mediambientals.

Posició de la Generalitat

El Govern ha assegurat aquest dilluns que vol “tirar endavant” l'ampliació de l'aeroport del Prat i que “no bloquejarà” la inversió associada a aquest projecte, però ha posat a Aena una sèrie de condicions, entre elles que una taula tècnica defineixi una solució de consens sobre com dur a terme l'ampliació.

E3243WpWQAk8oWQ

Així ho ha dit en nom del Govern el seu vicepresident Jordi Puigneró després de la primera reunió de la taula institucional sobre el futur de l'aeroport d'aquest aeroport convocada aquesta tarda pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, en la qual el Govern ha manifestat un sí condicionat a aquest projecte.

Puigneró ha assegurat que el Govern reclama que El Prat sigui un hub que canalitzi vols internacionals; una visió de conjunt que inclogui inversions als aeroports de Reus i Girona, i la seva connexió també en Alta Velocitat; que l'ampliació del Prat sigui 'respectuosa amb el canvi climàtic' i que una taula tècnica defineixi una solució de consens.

Redacció / Fotos: El Prat Ràdio