S’amplia a sis mesos la moratòria de la ZBE Rondes BCN per a vehicles

Imprimeix

Es dona resposta a la dificultat de renovació de determinats vehicles amb característiques especials o amb terminis de fabricació llargs en el context socioeconòmic actual causat per la COVID-19

Els cinc municipis metropolitans que integren la ZBE Rondes de Barcelona (Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs), l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat de Catalunya han acordat ampliar, durant sis mesos més, la moratòria de la ZBE Rondes BCN per als vehicles pesants (N2, N3, M2 i M3), atenent les circumstàncies socioeconòmiques derivades de la crisi sanitària de la COVID-19.

f5be2ffb 206b 4a85 bde5 cc4620b6311f 16 9 aspect ratio default 0

La crisi econòmica persistent ha dificultat la renovació del parc de vehicles pesants i altres tipus de vehicles singulars que, per les característiques específiques de personalització o adaptació a un servei concret, tenen un cost d’adquisició més alt que altres tipus de vehicles o uns terminis de fabricació més llargs. Per aquest motiu, les administracions, després de diferents converses amb els sectors afectats, han acordat allargar sis mesos més cadascuna de les moratòries vigents a data d’avui.

1a8e1f99 3188 4c7d a206 0c4b6742aea9

Per tant, els nous terminis són els següents:

*   Camions i autocars petits (vehicles N2, N3 i M2), la moratòria s’amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l’1 de gener del 2022. La moratòria inicial acabava l’1 de juliol del 2021.

*   Autocars de transport col·lectiu (vehicles M3), la moratòria s’amplia 6 mesos a comptar des del final de la moratòria vigent, és a dir, fins a l’1 de juliol del 2022. La moratòria inicial acabava l’1 de gener del 2022.

La ZBE Rondes de Barcelona s’ha adaptat a la situació que estem vivint, per atendre les conseqüències socioeconòmiques derivades de la crisi de la COVID-19 i acompanyar la ciutadania i els diferents sectors econòmics en el procés de recuperació.

La metròpolis de Barcelona ha estat pionera en la implantació de la ZBE Rondes BCN i continua treballant en el desenvolupament d’altres mesures per prevenir la contaminació de l’aire. L’aprovació aquest mes de maig de la nova Llei del canvi climàtic i la transició energètica obliga totes les ciutats d’Espanya de més de 50.000 habitants a establir zones de baixes emissions urbanes, com a mesura essencial per millorar la qualitat de l’aire, abans del 2023, a més de fomentar decididament els desplaçaments sostenibles a peu, en bicicleta i en transport públic.

Redacció / Fotos: Arxiu