L’Aeroport del Prat augmenta la capacitat per rebre els grans avions

Imprimeix

Aena ha finalitzat les obres de remodelació del dic sud de la Terminal T1

Aena ha finalitzat les obres de remodelació del dic sud de la Terminal T1 de l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, que permeten augmentar la capacitat per acollir avions de grans dimensions que operen les rutes de llarg radi. Les obres, valorades en més de 48 milions d'euros, han permès reconvertir un edifici d'una única planta que anteriorment estava destinat a vols regionals en un espai de tres pisos on podran embarcar i desembarcar passatgers de vols intercontinentals.

Ez IJAbVUAgJtv1

“Això ens permet consolidar l'aeroport com un aeroport de connexions, com un hub, i posa de manifest la voluntat d'Aena que l'Aeroport de Barcelona tingui aquests vols de llarg radi, que són el que donen una qualitat en el tipus de passatger i que poden posicionar la ciutat i el territori com un lloc atractiu per venir a fer negocis i fires, i perquè sigui una destinació més enllà del turisme tradicional”, ha remarcat la directora de l'aeroport, Sonia Corrochano, durant la visita a les noves instal·lacions.

Actuacions

Els treballs han suposat la renovació de la plataforma d'estacionament d'aeronaus, on ara es disposa de cinc noves posicions per a avions de fusellatge ample. També s'ha realitzat la completa adequació de l'edifici de l'ala sud de la Terminal T1 de l'Aeroport, amb la construcció de quatre noves prepassarel·les d'embarcament, i l'ampliació d'una cinquena prèviament existent, equipades amb passarel·les mòbils compatibles amb els avions de fusellatge ample.

L'interior de l'edifici s'ha dividit en tres nivells que permetran separar el flux dels passatgers i millorar la seva experiència de pas per les instal·lacions. El nivell inferior estarà destinat als passatgers de sortida i arribada de vols nacionals i Schengen; el nivell intermedi acollirà els passatgers d'arribada de vols No-Schengen; i en el nivell superior embarcaran els passatgers de sortida de vols No-Schengen.

Corrochano, que ha recordat que abans de la pandèmia El Prat tenia 47 destinacions intercontinentals directes i estava gairebé al límit de la seva capacitat, ha remarcat que aquesta actuació és una “inversió estratègica” contemplada en el Document de Regulació Aeroportuària, que fixen les condicions que hauran de complir els aeroports de la xarxa d'Aena durant el període 2017-2021.

Ampliació de la tercera pista

Així mateix, sobre l'ampliació de la tercera pista, Corrochano ha defensat la necessitat d'aquesta actuació perquè l'aeroport se segueixi consolidant com un hub: “Aena proposa una solució perquè l'impacte acústic sigui el mínim però es pugui incrementar el nombre d'operacions i hi hagi capacitat perquè les aerolínies incrementin freqüències o comencin a operar en l'aeroport.”

Sobre la T2, que segueix tancada pel descens del trànsit aeri, la directora de l'aeroport ha confiat que amb l'avanç del procés de vacunació i la relaxació de les restriccions l'activitat aeroportuària es normalitzi progressivament en els propers mesos.

Redacció / Foto: AENA