S’ajudiquen les obres per construir una nau per a vehicles històrics d’FGC

En aquest espai, que es farà a l’entorn de Martorell Central, es conservarà i exposarà més d’una vintena de locomotores, cotxes i vagons que formen part del patrimoni històric de la companyia

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat les obres de construcció d’una nau a l’entorn de l’estació de Martorell Central de la línia Llobregat-Anoia per a conservar i exposar una part del patrimoni històric de la companyia. Amb el nom de “L’espai de la via mètrica”, en aquesta nau s’exposaran alguns dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia, més d’una vintena de peces preservades per Ferrocarrils que inclou locomotores, cotxes i vagons.

BIG 614023809012821 02

L’edifici es construirà a l’espai on estaven els antics tallers de locomotores, al costat de la platja de vies i de l’aparcament de l’estació. Amb una superfície de 2.200 m2, la nau tindrà 106 m de llargada, 21 m d’ample i 8,65 m d’alçada, i tindrà capacitat per albergar, en el seu interior, tres vies de 105 m de longitud. Sobre aquestes vies se situaran els diferents vehicles ferroviaris catalogats com a patrimoni històric.

BIG 188064109012821 02

A més, l’edifici comptarà amb un espai per a petites peces històriques, una sala d’actes, un magatzem i serà visitable a partir de l’any que ve. Per facilitar l’accés de les persones que vulguin visitar l’espai, l’entorn de la nau també s’urbanitzarà i s’integrarà amb la resta d’espais del voltant: s’adequarà una àmplia vorera d’accés a l’edifici amb plantació d’arbrat, enllumenat exterior i creació d’una zona verda de prop de 2.900 m2.

BIG 022083809012821 02

El president d’FGC, Ricard Font, destaca que “té una voluntat clara: apropar a la ciutadania el patrimoni històric d’FGC. No només cal preservar aquesta cultura ferroviària, sinó recuperar-la, compartir-la i divulgar-la”. En aquest sentit, tal com inclou l’Agenda Estratègica 10/30 de la companyia, estem ultimant els detalls d’un nou Pla de Patrimoni d’FGC, un pla que haurà de definir les actuacions per als propers anys i les estratègies per al període 2020-2030. Des de la seva creació, FGC ha seguit una política estructurada i sostinguda en el temps de preservació del seu patrimoni industrial i cultural, i amb aquest pla volem posar-ho de relleu: hem fet un esforç molt important per a recuperar, mantenir i compartir el patrimoni ferroviari, material i immaterial, del nostre país.

En aquest sentit, Ferrocarrils ha completat la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat d’un tren preservat de la sèrie 400, construït als anys 40 als Tallers de Sarrià i popularment conegut com “Granota” pel seu característic color verd i els grans fars a la part frontal. Pel que fa a la línia Llobregat-Anoia, FGC treballa en un projecte per revisar i rehabilitar un tren format per quatre cotxes de fusta de finals del segle XIX i principis del XX.

Redacció / Fotos: FGC

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
172

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix