Els Mossos posen en marxa un servei de cita prèvia per denúncies no urgents

Imprimeix

Els ciutadans podran realitzar aquest tràmit des del seu mòbil o ordinador, triant a més la comissaria que desitgin, en una franja horària que va des de les 06,00 fins a les 22.00 hores

Els Mossos d'Esquadra han engegat el servei de cita prèvia per interposar denúncies no urgents, com la pèrdua de documentació, furts, amenaces o robatoris amb força a pisos o cotxes, si bé les que estiguin relacionades amb delictes d'especial gravetat seguiran sent ateses de forma preferent

Segons informa aquest la policia catalana en un comunicat, els ciutadans podran realitzar aquest tràmit de cita prèvia des del seu mòbil o ordinador, triant a més la comissaria que desitgin, en una franja horària que va des de les 06,00 fins a les 22,00 hores. Amb aquesta nova eina corporativa, que s'ha elaborat amb la col·laboració de la Direcció general d'Atenció Ciutadana, els Mossos pretenen optimitzar el temps, evitar les cues i prestar un millor servei als ciutadans.

ErhF3SLXMAEMUQl

Entre els tràmits que els ciutadans poden fer amb el sistema de cita prèvia estan, entre d'altres, el permís de viatge a l'estranger per a menors. Quant a les denúncies, es podrà utilitzar aquesta nova eina per denunciar fets no penals com la pèrdua de documentació o objectes.

Així mateix, es podrà recórrer a la cita prèvia per denunciar fets penals que no requereixin una instrucció complexa, com a robatoris amb força en habitatges i, especialment, furts, robatoris a l'interior de vehicles, robatoris amb violència i intimidació, lesions, amenaces, ocupació d'immobles o sostracció de cotxes. No obstant això, els Mossos seguiran atenent sense cita prèvia i de forma preferent totes aquelles denúncies relacionades amb delictes d'especial gravetat i urgència.

A més, el nou servei és compatible sense la cita prèvia, és a dir, no és obligatori usar aquest sistema per anar a denunciar a comissaria, encara que els Mossos ho aconsellen per millorar la gestió i evitar els temps d'espera.

eix abatut un home que ha intentat atacar els agents de la comissaria dels mossos de cornella de llobreg 105465

El nou servei de cita prèvia s'ha implementat en totes les comissaries a través de la plataforma https://mossos.gencat.cat/ca/serveis_i_tramits/cita_previa/.

A més d'optimitzar el temps, el nou servei de cita prèvia suposa modernitzar els tràmits de les comissaries, així com una millor gestió del volum de treball de les oficines d'atenció al ciutadà (OAC), que són les encarregades de recollir les denúncies.

Per poder oferir aquest servei, uns 8.200 membres del cos han rebut la formació necessària per gestionar la nova eina. En 2018, les denúncies més simples van suposar el 49,5% del total i destaca, a més, el tràmit d'autorització a menors per viatjar a l'estranger, que en aquest any van arribar als 100.000.

Redacció / Fotos: Mossos d’Esquadra-Arxiu