Proposen transformar el baixador ferroviari de Viladecans en estació

El grup municipal d’ERC també demana desdoblar les vies de tren per augmentar la freqüència de pas i presenten al·legacions al Pla Director d'Infraestructures metropolità 2021-2030

El grup municipal d'ERC-Viladecans ha presentat al·legacions al Pla Director d'Infraestructures (PDI) de transport públic col·lectiu del sistema integrat de mobilitat urbana de la Regió Metropolitana de Barcelona per al període 2021-2030, a informació pública fins la setmana passada.

entrada registre PDI ATM

Els republicans proposen transformar l'actual baixador ferroviari de Viladecans en una futura estació de tren convencional, així com desdoblar les vies per augmentar la freqüència de pas. Pels republicans el desdoblament evitaria interferir en la circulació de llarga distància o mercaderies i recorden que amb la construcció del centre comercial outlet es va substituir la plataforma del pont annex i es van allunyar els pilars per eliminar impediments físics i encabir aquesta futura ampliació. ERC entén que aquesta actuació permetria augmentar les freqüències i aturades a Viladecans i fer més atractiu l'ús del transport públic ferroviari entre la ciutadania.

pont RENFE Viladecans

Canvi demogràfic

El baixador de la RENFE es va construir a principis dels anys 90 al sud-est de la ciutat, en una zona de camps i despoblada que amb el temps s'ha convertit en una zona comercial, d'habitatges i empresarial. De fet, Viladecans ha crescut en 23.000 habitants en gairebé 30 anys: el 1981 tenia 43.358 habitants i el 2019 66.611. La previsió de l'Ajuntament és arribar als 75.000 a mitjà termini.

andana baixador RENFE Viladecans

El baixador només disposa d'una via per sentit, fet que dificulta disposar d'una freqüència dimensionada a la població i que només s'aturin el 69% dels trens que hi circulen, a diferència de la resta de ciutats amb una dimensió semblant de l'entorn on s'aturen tots els Rodalies.

Més soroll i menys oferta

A Viladecans la situació s'ha agreujat des d'aquest estiu arran de les obres d'ADIF a Martorell, ja que els veïns han començat a patir el soroll dels trens mercaderies. A més, s'ha eliminat temporalment un servei de l’R2 Sud amb origen i destinació a Castelldefels cada mitja hora, fet que ha reduït l'oferta i la freqüència de pas a la meitat amb la conseqüent concentració de passatgers en hora punta a les andanes i als combois en plena pandèmia.

La regidora d'ERC Viladecans, Myriam Moysset, constata com "Viladecans és una de les ciutats més poblades de l’R2 Sud i la que té menys freqüència de trens. Pateix un evident greuge comparatiu amb els municipis veïns. A l'anuari ferroviari que edita la Generalitat de Catalunya s'aprecia clarament com tenim un gran marge de millora en l'ús de la xarxa, el volum de passatgers que pugen i baixen és molt inferior si ens comparem amb poblacions veïnes similars. Això és degut a la manca de freqüència, el tren no resulta un mitjà de transport prou útil i efectiu. En el context d'emergència climàtica en el que ens trobem, hauria de ser una prioritat fomentar l'ús del tren i això a Viladecans només succeirà si augmentem la freqüència de pas".

Redacció / Fotos: ERC

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Torna el SuperMes, un abril ple de propostes i descomptes

Activitats turístiques arreu de la comarca del Baix Llobregat amb preus reduïts per a compartir temps en família
172

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix