La plataforma reclama una nova parada al principi del Polígon Industrial el Pla de Sant Feliu i una modificació del traçat de pas del tramvia per l’interior de Molins de Rei
La plataforma “Volem el Trambaix al Pla”, formada per CCOO Baix Llobregat, FAV del Baix Llobregat i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que posteriorment ha comptat amb l’adhesió d’UGT, Col·legi d’Ambientòlegs, Catalunya Camina, l’Associació d’empresaris del Pla, el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat i d’altres entitats veïnals i plataformes, fa temps que defensen activament l’extensió immediata del tramvia pel centre del Baix Llobregat i la seva connexió amb els FCG a Quatre Camins. Aquest projecte va ser recollit en els dos anteriors PDI’s i fa vint anys que està aturat.
La plataforma mostra la seva plena satisfacció per la renovada inclusió de l’extensió del tramvia en el nou PDI 2021-2030, per la seva realització en dates concretes i pel que sembla ferm compromís d’execució d’una segona fase fins al centre de Molins de Rei que estaria en funcionament l’any 2028, un cop soterrades les vies del tren a Sant Feliu de Llobregat i executada l’extensió del tramvia per l’interior del municipi santfeliuenc.
“Entenem que la inclusió de l’extensió del tramvia en el PDI atén a les mobilitzacions, la recollida de signatures i altres accions promogudes per la plataforma ”Volem el Trambaix al Pla””, manifesta la plataforma.
El text del document del PDI planteja executar l’extensió del tramvia en el període 2021-2030 en dues fases:
- La Fase A, corresponent a l’extensió del tramvia per l’interior de Sant Feliu de Llobregat, amb dues noves parades realitzant l’última a l’alçada dels barris de la Salut i Can Maginàs (obra que es preveu en un horitzó proper a l’any 2025, depenent de les obres de soterrament del tren).
- La Fase B, corresponent a l’extensió del tramvia fins al centre de Molins de Rei planteja la creació de tres noves parades, una al centre del Polígon, i dues a l’interior de Molins de Rei.
El pas per sobre del Pont del Llobregat i la connexió amb els FGC Quatre Camins, es planteja la seva realització més enllà de l’any 2030.
Al·legacions
La Plataforma ha presentat al·legacions a l’actual text del PDI atès que s’han trobat mancances i imprecisions en el traçat proposat en el document, bàsicament:
1 - Un millor reconeixement de la importància de la necessitat de l’arribada del tramvia al Polígon Industrial el Pla i concretament la creació d’una nova parada al principi del Polígon a Sant Feliu deLlobregat.
2 - La modificació del traçat de pas del tramvia per l’interior de Molins de Rei, concretament pel Carrer Canal de la Infanta i definir una nova ubicació de la parada al centre de Molins de Rei, atenint-nos a les modificacions urbanístiques aprovades recentment per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona i d’aquesta manera evitar l’afectació de les Av. Barcelona i València recentment remodelades i ara convertides en un eix cívic ciutadà de Molins de Rei.
Redacció / Fotos: Plataforma VTP-Trambaix