La Gasol Foundation i IFA posen en marxa el projecte PRE-SAFALÍN

Imprimeix

El seu objectiu és la prevenció de l'obesitat i la reducció de les desigualtats socials des de la primera infància

Amb l'objectiu d'abordar la problemàtica de l'obesitat des de la primera etapa vital, la Gasol Foundation −fundació dels germans Pau i Marc Gasol la missió dels quals és la lluita contra l'obesitat infantil− i IFA −líder en el sector de distribució de productes d'alimentació i gran consum a Espanya− llancen el projecte piloto PRE-SAFALÍN per a la prevenció de l'obesitat i la reducció de les desigualtats socials en salut des de la primera infància.

Imagen gráfica corporativa proyecto PRESAFALÍN

La iniciativa, pionera a Espanya, neix de les necessitats d'acció identificades després de la realització d'un estudi dut a terme recentment per la Gasol Foundation, amb una mostra de 1.716 nens i nenes d'entre 3 i 8 anys, que revela que l'el 28% dels menors pateix excés de pes i, concretament, el 10% sofreix obesitat. Aquestes dades estan alineades amb els recentment publicats per AESAN (Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició), del Ministeri de Consum, en el marc de l'Estudi Aladino 2019. Segons aquest estudi representatiu per a la població espanyola de 6 a 9 anys, l'excés de pes afecta a més del 40% dels menors (23,3% sobrepès i 17,3% obesitat). “Les dades a Espanya són alarmants i situen l'obesitat infantil com la principal epidèmia que afecta la salut i el desenvolupament dels nens i nenes. Per això, des de la Gasol Foundation considerem prioritari desplegar intervencions eficaces que permetin abordar aquesta problemàtica des de la primera etapa vital”, explica Cristina Ribes, directora executiva de la Gasol Foundation.

EjvRaSvWoAELplx

“En IFA estem molt atents a aquest consumidor que opta cada vegada més per una vida activa a la qual es preocupa pel que menja. Per això vam establir aquesta aliança amb la Fundació Gasol i apostem pels frescos, que suposen més del 44% de les nostres vendes. A més, el 80% dels clients vénen a comprar a les nostres botigues caminant. Tot això ens converteix en la millor opció per als quals aposten per hàbits de vida saludables i sostenibles”, explica Juan Manuel Morales, director general d'IFA.

121012293 2315893568554545 6943798763432445966 o

Està dirigit a famílies e situació de vulnerabilitat socioeconòmica amb nens d'entre 0 i 3 anys. La iniciativa es durà a terme amb 160 famílies a través d'una xarxa de centres socioeducatius que despleguen la seva acció social en la Comunitat de Madrid i Catalunya. El projecte pilot arrenca aquest mes d'octubre i es desenvoluparà durant l'actual curs acadèmic fins al mes de juny de 2021. Les sessions amb el grup de famílies es realitzaran amb una periodicitat quinzenal, de manera que es realitzaran un total de 18 sessions per centre.

Redacció / Foto: Gasol Foundation