La Cambra reclama que Aena no retardi les inversions a l'aeroport del Prat

Imprimeix

L'organització creu necessària la construcció d’una terminal satèl·lit i ampliar la tercera pista

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat que Aena mantingui el calendari de les inversions en relacionades amb la connectivitat i l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat després que l’operador anunciés al juny que tenia previst retardar les seves actuacions a causa de la crisi sanitària.

cambra aeroport 1

La Cambra de Comerça  través d’un comunicat, l’organització creu que la situació actual presenta "una oportunitat’ per dur a terme una sèrie de millores que són ‘necessàries’ i que tindrien ‘menors afectacions respecte a un moment de plena recuperació". Per la Cambra, aquestes actuacions passen per la construcció d’una nova terminal satèl·lit, que permetria incrementar la capacitat de l’aeroport i l’ampliació de la tercera pista, per acollir més vols intercontinentals.

Per la Cambra, "és important transmetre aquest missatge" perquè Aena ha de redactar pròximament el Document de Regulació Aeroportuària (DORA), que definirà les actuacions per al període 2022-2026. Entre les accions més destacades, Aena ja té previst realitzar una inversió de 5.000 milions d’euros als aeroports de Barcelona i Madrid. Per l’organització,"cal treballar perquè l’aeroport del Prat creixi segons un escenari de creixement qualitatiu mig/alt i esdevingui un ‘hub’ de companyia de llarg recorregut, que mantingui el seu domini com a principal aeroport en nombre de connexions intraeuropees."

El projecte més important per la Cambra és la construcció d’una terminal satèl·lit que permeti incrementar la capacitat nominal de l’aeroport de 55 milions de passatgers a 70 milions. Aquest espai permetria descongestionar la T1 i la T2, que durant els últims anys pràcticament han arribat a la seva capacitat màxima.La segona gran actuació és l’ampliació de la tercera pista per ampliar la cobertura de vols intercontinentals.

docambra aeroportwnload

En aquest sentit, la Cambra destaca que cal tenir en compte l’impacte mediambiental que tindria aquesta actuació, ja que afectaria directament a la zona natural de la Ricarda. Per altra banda, Aena hauria d’arribar a una entesa amb els ajuntaments del Prat i Gavà i proposar mesures compensatòries per renaturalitzar les àrees pertanyents al Delta del Llobregat, així com analitzar quins efectes tindrà això sobre l’operativa de les grues del port.

A més, la Cambra esmenta el projecte de la ciutat aeroportuària, que ha de funcionar com un centre de serveis i negocis que incorpori totes les necessitats del sector aeronàutic. En aquest sentit, apunta que ‘caldria assegurar l’inici de la seva construcció perquè el seu desenvolupament serà previsiblement gradual i lent’. Finalment, la Cambra remarca la importància de completar l’arribada del servei de Rodalia a la Terminal 1.

Redacció / Fotos: Arxiu