La Diputació ja ha destinat més de 5,6 MEUR per fer front a la COVID-19

Imprimeix

La corporació ha gestionat més de 200.000 trucades del Servei Local de Teleassistència des de l'inici de la crisi

Durant el Ple de la Diputació de Barcelona d'aquest mes d'abril, celebrat per primera vegada de forma telemàtica, la corporació va fer balanç de la tasca duta a terme des de l'inici de la crisi sanitària. Durant aquest període, la Diputació de Barcelona ja ha destinat 5.650.625 euros per fer front als pagaments i compromisos ja adquirits a conseqüència dels efectes causats per la pandèmia de la COVID-19.

diputacio barcelona 2

D'aquests pagaments, la Diputació de Barcelona ha destinat 4,8 milions d'euros a la compra i distribució als governs locals de la província d'equips de protecció individual amb l'objectiu que els treballadors municipals hagin pogut continuar prestant els serveis bàsics a la ciutadania. En concret, s'ha comprat, per distribuir entre treballadors propis de la Diputació i ajuntaments, 6.600 tests per a la detecció ràpida de la COVID-19, 635.000 mascaretes de protecció, 33.000 granotes, 15.000 ulleres i 593.000 guants, 200.000 gorres d'un sol ús, 10.000 bates d'un sol ús, 185.000 peücs d'un sol ús, 53.000 gels hidroalcohòlics i 12.000 pantalles de protecció facial, entre d'altres.

Captura de pantalla 2020 05 03 a las 17.46.22

D'altra banda, la Diputació ha posat a disposició de l'Hospital de la Vall d'Hebron 70 llits procedents del Centre Residencial Respir; a més de sumar-se a la coordinació de l'Hospital Fira Salut i ser part activa en l'adequació de l'ampliació de l'Hospital Germans Trias i Pujol i la transformació de la Pista Coberta d'Atletisme de Sabadell en l'Hospital Vallès. En aquests dos darrers casos s'hi ha aportat material no sanitari (cadires, taules, taulells, tauletes de nit, roba de llit, làmpades, tovalloles) i operaris qualificats per garantir els subministraments bàsics (electricistes, lampistes, pintors i instal·ladors de gas).

diputacio barcelona 1

També cal destacar que la corporació ha posat en funcionament una línia d'atenció 900 per a què totes les persones de més de 65 anys puguin accedir a la Teleassistència, a través dels serveis socials dels ajuntaments, així com també ha reforçat el servei ordinari per als més de 90.000 usuaris habituals. En total s'han gestionat més de 200.000 trucades des de l'inici de la crisi.

Cal no oblidar que, amb l'inici del confinament, la Diputació de Barcelona va posar en marxa la campanya "Contra la violència masclista, que no ens aturi el confinament", facilitant als governs locals materials de difusió, on hi ha els telèfons d'atenció contra la violència masclista, amb l'objectiu d'interpel·lar directament a la ciutadania per fer-la partícip i co-responsable a l'hora de denunciar qualsevol cas de violències masclistes que en tingui coneixement.

Redacció / Fotos: Diputació de Barcelona-Diari de Sabadell