El Prat i Viladecans s'enfronten per l’ampliació de la tercera pista

Imprimeix

Mentre que l’alcalde Lluís Mijoler afirma que “no cedirem ni un pam més de terreny” el seu homòleg Carles Ruiz diu que “la ciutat s’ofereix a treballar amb AENA”

L’ampliació de la tercera pista de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat ha aixecat la primera gran polèmica entre ciutats afectades. Dos municipis baixllobregatins, El Prat de Llobregat i Viladecans, han entrat en una guerra de declaracions i posicionaments sobre la conveniència o no de l’actuació a la instal·lació aeroportuària.

 ORP1621

L'Ajuntament del Prat de Llobregat va aprovar ahir una declaració institucional al Ple Municipal -amb el suport de tots els grups- per rebutjar l'ampliació de l'Aeroport. El consistori argumenta que suposaria la destrucció "sense remei" del paratge de la Ricarda i posar en perill el Parc Agrari del Baix Llobregat. També s'oposen a un canvi de l'operativa de l'aeròdrom perquè incrementaria l'impacte acústic tant al Prat com als municipis de l'entorn. L'alcalde, Lluís Mijoler, ha deixat clar que el municipi "no pot cedir ni un pam més de terreny a l'aeroport" i ha urgit a dissenyar "un veritable sistema aeroportuari català" que impliqui convertir Girona en la quarta pista de l’aeroport del Prat.

atarceder avion remolar filipanes blog viajares

Els grups municipals també han acordat habilitar un web a l'espai municipal perquè les entitats del Prat de Llobregat i la ciutadania en general es puguin adherir a aquesta declaració institucional. Un cop finalitzat el ple, una de les primeres adhesions ha estat la del grup municipal del PSC, per exemple.

Cessió
D’altra banda, l’alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz, no es tanca a l’ampliació de la instal·lació aeroportuària. Ruiz va oferir la possibilitat de compensar, amb terrenys de Viladecans, les afectacions als espais naturals que suposaria l’ampliació de la tercera pista.

avion delta llobregat cataluna bones

El municipi guanyaria, d’aquesta manera, espais de protecció natural. Som conscients de la importància de l’ampliació de l’Aeroport i, si això suposa modificar espais naturals, Viladecans s’ofereix a treballar amb AENA per compensar-los”, va dir.

Redacció / Fotos: Arxiu-Aj. El Prat de Llobregat