L’Ajuntament de Viladecans durà a judici a les companyies d’electricitat

Imprimeix

Donarà suport per a la presentació de reclamacions a associacions veïnals i de consumidors afectats per les apagades durant la tempesta Glòria

L'Ajuntament de Viladecans, com han anunciat altres consistoris, impulsarà l'exercici d'accions judicials i extrajudicials contra les companyies distribuïdores d'electricitat amb motiu dels perjudicis soferts en el subministrament d'electricitat arran de l'episodi de temporal Glòria a la ciutat. Aquestes accions vénen motivades per l'insatisfactori nivell de manteniment de les línies de mitja i baixa tensió, i la falta d'informació i transparència a la ciutadania i a l'Ajuntament.

Des de l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC), l'Ajuntament donarà suport a les associacions de persones consumidores i associacions veïnals per a la presentació de les reclamacions i l'exercici d'accions col·lectives en demanda dels danys i perjudicis patits per la ciutadania.

EPHd8EZXUAEz56Z

Els responsables municipals denuncien l'estat deficient de les línies elèctriques d'Endesa i el seu manteniment insuficient, ja que no aguanten un temporal sense que es produeixin talls de llum. Es queixen, a més, de la resposta lenta i ineficaç de la companyia a la resolució de l'avaria. A més, retreuen a les companyies la manca de suport i informació, tant a les persones afectades com al mateix Ajuntament, i reclamen que s'estableixin canals de comunicació més eficaços i àgils.

Més de 1.500 llars i comerços afectats

A Viladecans, durant el temporal hi va haver més de 1.500 llars o establiments comercials que van veure interromput el servei d'energia elèctrica. Moltes famílies, amb infants i gent gran, van estar sense subministrament durant diversos dies, patint conseqüències lamentables, com haver de llençar aliments congelats o afrontar nits fredes sense calefacció. A més, hi ha hagut empreses que no han pogut desenvolupar la seva activitat, registrant pèrdues econòmiques.

1024x576 2

La llarga durada de les apagades va fer que l'Ajuntament posés al servei de les persones afectades tant les dutxes com els vestuaris de Podium i Atrium per a la seva higiene personal. També es va fer seguiment de les persones vulnerables que necessitessin assistència, com ara gent gran o dependents. Es va mobilitzar tota la plantilla municipal disponible per solucionar incidències i es va realitzar un seguiment intensiu de les avaries i de com i quan les companyies afrontaven les reparacions.

iOPqNLYt omic

L'Ajuntament ha ampliat l'horari d'atenció de l'OMIC entre el 27 de gener i el 7 de febrer, per donar un millor servei a les persones afectades pel temporal. L'Oficina amplia l'horari de les 9 a les 14 hores cada dia, de dilluns a divendres, i els dimarts i dijous, de les 16 a les 18 hores, sense necessitat de demanar hora prèvia.

Redacció / Fotos: Aj. Viladecans