FGC aproparà els usuaris de la lìnia Llobregat-Anoia al centre de Barcelona

Territori adjudica la redacció del projecte constructiu del tram de quatre quilòmetres que inclou tres noves estacions i compta amb un pressupost de 238 milions d'euro

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de la infraestructura de perllongament de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. El projecte detallarà tècnicament l’obra civil necessària per a la construcció de quatre quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 238 MEUR. Les tasques de redacció del projecte s’han adjudicat per un import de 3 MEUR (sense IVA) i un termini d’un any.

P160429020

La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 7 metres de diàmetre, que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà el traçat previst  a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:

  • Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
  • Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
  • Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
  • Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent.

Més cobertura en transport públic

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic. També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5 de metro, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense  connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

20180627 fgcestiu

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Entrevistes

Frederic Aznar, president de la UE Sant Joan Despí

Aznar: “Darrere de tota la polèmica està l’Ajuntament de Sant Joan Despí”

El president de la UE Sant Joan Despí considera que el consistori és el causant de la situació actual de crisi que viu l’entitat esportiva, encara…
735

Reportatges

Els paradistes volen tornar a l'activitat com ho feien els darrers anys

Els paradistes de Can Brians, en peu de guerra

L’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires els ha prohibit reprendre la seva activitat econòmica dels diumenges tot i que el Procicat els permet…
553

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix