Acord per a la transformació de la C-245 en una via urbana

La Generalitat, l’Àrea Metropolitana i cinc municipis (Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels) reactiven el carril bus i la via ciclista amb una inversió de 39 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), els ajuntaments metropolitans de Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, i l’empresa pública Infraestructures.cat han formalitzat avui l’acord de col·laboració per impulsar i posar en marxa les obres d’integració urbana i millora de la mobilitat de la C-245 al seu pas per aquests municipis. L’actuació reconvertirà l’antiga carretera comarcal C-245 en un veritable espai urbà i metropolità. Aquesta transformació també inclourà la construcció d’un carril bus i un carril bici en el traçat d’aquesta via que unirà aquests cinc municipis, on viuen, en total, més de 350.000 persones.

getimatge 3 castefa

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el vicepresiden executiu de l’AMB i alcalde de Cornellà de Llobregat, Antoni Balmón, i el president d’Infraestructures.cat, Joan Jaume Oms, han signat el conveni de col·laboració per portar a terme aquesta actuació. L’obra comportarà una inversió de 39 MEUR, que finançaran la Generalitat –10 MEUR– i el món local, liderat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) –29 MEUR. Es preveu que els treballs es licitin en les pròximes setmanes i comencin l’estiu vinent, amb un termini previst d’execució de 24 mesos.

EKd9 ASWwAIdFEn

Aquest és un projecte que transformarà la C-245, el que era una carretera, en un vial urbà i ho fem en un context d’emergència climàtica”, ha assenyalat el conseller Calvet, on un dels nostres objectius “és la descarbonització de la mobilitat, dotant-nos d’un transport públic més robust”; en aquest cas, “facilitant que els autobusos puguin funcionar millor i, amb una mirada ambiciosa, volem que hi hagi nous serveis.”

En aquest sentit, el conseller ha remarcat que aquesta actuació permetrà tant millorar els serveis de bus com implantar-ne de nous. Un dels nous serveis, “serà elèctric, amb elements innovadors, que permetran tenir camp d’experimentació i millora”. Amb aquest projecte, els serveis d’autobús “seran més directes i més eficients energèticament, i tindran una velocitat comercial més atractiva”, fet que podrà “reduir l’ús del cotxe i portar-lo cap al transport públic”. El transvasament cap a l’autobús, com a conseqüència, permetrà “deixar d’emetre a l’atmosfera 291 tones de CO2 a l’any”. D’aquesta manera, el projecte facilitarà “una millor mobilitat, unes millors ciutats i una millor actuació davant l’emergència climàtica”, ha remarcat el conseller.

Antonio Balmón, vicepresident executiu de l’AMB, ha explicat que “aquest projecte és una veritable vertebració del territori i representa una alternativa a la mobilitat privada.  Connecta les diferents realitats de cada municipi en un eix pacificat en què es vol protegir la mobilitat a peu i en bicicleta”. Pel que fa al finançament dels municipis, ha constatat que “l’AMB avança els diners i després cada ajuntament ho retornarà.”

Corredor potent

La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona. Presenta trams de molts tipus, ja que creua tant nuclis urbans residencials, com àrees industrials i zones en procés de desenvolupament urbanístic.

214e40fe d731 4158 a6e2 1ded82c27f5d

De trànsit intens, aquest corredor de la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia; en algun tram, s’arriben a registrar més de 600 circulacions diàries d’autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial en els trams urbans, així com guanyar seguretat del trànsit i fiabilitat dels serveis de transport públic En aquesta infraestructura reconvertida, l’AMB implantarà la línia d’altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que farà el recorregut de tot l’eix, de punta a punta.

EKdrrO4WsAAycwb

Actualment, la C-245 presenta característiques molt diferenciades al llarg del seu recorregut, amb seccions d’ample variable i configuracions particulars segons els àmbits que travessa. Aquesta via compta amb alguns trams de via ciclista, als quals ara se’ls donarà continuïtat. Aquesta remodelació de l’eix viari integrarà bona part de l’eix Bicivia 7, que també connectarà amb altres eixos de la Bicivia Metropolitana.

EKdrrO WoAEsnri

EKdrrO W4AAL2vf

El projecte, de 13 kilòmetres de longitud, transforma aquest eix viari des de la Plaça Constitució de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es troba el ferrocarril de Rodalies, línia 5 de metro i Trambaix.

EKdrrO W4AM tUe

Millora de la intermodalitat

El nou projecte afavorirà l’oferta i la competitivitat del transport públic i contribuirà a la millora de la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona així com a la millora de la intermodalitat, amb la construcció d’estacions d’intercanvi El carril bus i el carril bici facilitaran la correspondència amb les estacions de Rodalies de Cornellà, Viladecans, Gavà i Castelldefels, i amb la línia L5 del metro i el Trambaix, a Cornellà.

Redacció / Fotos: Dep. Territori i Sostenibilitat

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix