El nou polígon de Les Licorelles serà aviat una realitat a Molins de Rei

Imprimeix

El Ple municipal va aprovar el Pla urbanístic en uns terrenys on s’instal·larà l’empresa del sector logístic DSV

El Ple municipal de Molins de Rei va aprovar el Pla urbanístic del sector industrial de Les Licorelles amb els vots favorables d’ERC. Junts per Molins i PSC i les abstencions de CUP, Molins Camina Podem, Molins en Comú i Ciutadans. El resultat és que aviat es començarà a construir un polígon que acollirà a una important empresa del sector logístic i que donarà feina a més de 200 persones, segons fonts municipals.

Desembarcament danès

Segons ha pogut saber La Premsa del Baix l’empresa que té previst instal·lar-se és DSV, que amb la seva inversió continua amb la seva política expansiva.

El grup immobiliari industrial Goodman ha anunciat la construcció d'una nova plataforma logística per a l’empresa danesa que li permetrà consolidar les seves operacions a la província de Barcelona (és una zona estratègica a només 15 quilòmetres del centre de Barcelona, amb accés a les autovies A-2 i AP2). El desenvolupament, de 46.000 m2, contempla unes instal·lacions cross-dock i un magatzem logístic multinivell, amb més de deu metres d'altura lliure en cadascun d'ells.

20180716 Goodman Molins De Rei A0005 LR

A més, la solució de Goodman contempla el desenvolupament de dos edificis connectats: una instal·lació de 14.000 m2 per a l'àrea de transport i un segon edifici multinivell de 32.000 m2 per al negoci logístic. Primerament es posarà en marxa la plataforma per a DSV Road, que inclourà més de 110 molls de càrrega i un altre de càrrega lateral, permetent que 150 camions maniobrin diàriament. La data de finalització d'obra està prevista per a desembre de 2019. El segon desenvolupament, el magatzem multinivell per a DSV Solutions, presenta la singularitat de l'altura lliure aconseguida (10,50 m) i l'elevat volum de pes que suporta cada planta, fins a 5 t per metre quadrat. La finalització de la instal·lació multinivell està prevista per a abril de 2020.

Finalment, el projecte també inclou una àmplia zona de maniobres especialment dissenyada per a megacamions de fins a 50 metres, en lloc dels habituals de 32 metres. Tant les instal·lacions de cross-docking com les de logística estaran comunicades físicament al mateix nivell per la platja de maniobres, millorant la sinergia de tots dos negocis de DSV.

Finalment, tots dos espais incorporaran un sistema de gestió de l'edifici que permetrà controlar i gestionar els consums d'energia, electricitat i aigua, a més d'il·luminació LED i estacions de càrrega elèctrica per a vehicles.

Sostenibilitat

D’altra banda, Goodman ha convertit la sostenibilitat en una prioritat clau per al seu projecte, que portarà a la recuperació de més de 100.000 m2 d’espai verd. Goodman cedirà a les autoritats locals les àrees verdes que formen part del "Pac Natural de Collserola".

Redacció / Fotos: DSV-Goodman