Reclamen la represa de les obres de la variant de Vallirana

Imprimeix

L'objectiu de la posada en marxa de la variant és treure del centre del municipi els més de 30.000 vehicles que cada dia circulen per l'N-340.

Els treballs de construcció de la llargament reivindicada variant es van aturar l'any passat, quan es van acabar el finançament previst. Els problemes s’han fet ara més grans, ja que aquest any les obres no tenen pressupost.

L’acte ha comptat amb la presència dels presidents dels consells comarcals del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, i de l’Alt Penedès, Francesc Olivella; dels alcaldes de Vallirana, Eva Martínez, i de Subirats, Pere Pons; del representant de PIMEC al Baix Llobregat i de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, Joan Soler; i en representació del món sindical, el secretari general de CCOO del Baix Llobregat, Toni Mora, i el secretari comarcal d’UGT del Baix Llobregat, Xavier Juanto

L'alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez, ha explicat que es va adjudicar l'obra l’any 2004, però "una sèrie de problemes tècnics han fet que s'anés aturant, i tornar a començar, aturar…”. I ha afegit: “I així  portem 7 anys".

Segons ha explicat Martínez, "tirarem endavant totes les accions polítiques, legals i reivindicatives per tal d'aconseguir la finalització i entrega de l'obra al més aviat possible".

El Parlament ha aprovat per unanimitat instar el Govern català a incloure el finançament de la variant de Vallirana en la proposta d’obres a finançar per mitjà de l’Estatut, per tal que es posi en servei l’any 2013, segons fonts municipals.

L’alcaldessa de Vallirana es refereix a les obres com al “túnel de la vergonya”. Durant els vuit anys que han passat des de l’inici de les obres, “amb prou feines s’ha cobert la meitat dels 2,1 quilòmetres d’obra”, han lamentat des de l’Ajuntament de Vallirana.

Redacció | Foto: Arxiu