Prova pilot a Sant Climent per instal·lar comptadors d’aigua intel·ligents

Imprimeix

L’objectiu és explorar la factibilitat d’utilitzar la informació per a la detecció de situacions de risc relacionades amb la salut de les persones grans que viuen soles als seus domicilis

L’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat ha aprovat un acord de col·laboració amb Aigües de Barcelona per a la realització d’un projecte pilot de comptadors d’aigua intel·ligents destinats a persones grans que viuen soles als seus domicilis.

Un dels objectius bàsics del servei de teleassistència és proporcionar seguretat a les persones a les seves llars, és per això que contínuament busquen noves solucions tecnològiques que permetin aportar aquesta seguretat. Existeixen algunes evidències de que el consum domèstic d’aigua de les persones grans que viuen soles segueix uns patrons habituals i, en cas de no complir-se, poden ser indicatius de situacions de risc per a la salut.

39705977734 89ba05715d h

Des de la Diputació de Barcelona es va proposar als Ajuntaments d’El Papiol, Sant Just Desvern i l’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat formar part d’un projecte pilot d’establiment de rutines de conducta i detecció de riscos mitjançant l’ús d’un recurs habitual com és l’aigua entre els usuaris del servei de teleassistència.

L’objectiu d’aquest projecte és explorar la factibilitat d’utilitzar la informació que ens ofereixen els comptadors intel·ligents de consum domèstic d’aigua per a la detecció de situacions de risc relacionades amb la salut de les persones grans que viuen soles als seus domicilis. Així, des del servei de teleassistència es podria intervenir d’una forma més ràpida i eficient en situacions d’emergència no comunicades per la persona usuària, juntament amb situacions d’empitjorament de l’autonomia personal.

La planificació inicial compta amb tres fases:

1. Planificació.- Es realitzarà la definició de requisits del projecte pilot, captació i selecció de la mostra de participants.
2. Desenvolupament del projecte: es recopilarà la informació de l'activitat dels usuaris mitjançant les corresponents autoritzacions.
3. Avaluació dels resultats: es realitzarà l'anàlisi dels indicadors d'avaluació i s'elaboraran les conclusions del projecte.

Redacció / Fotos: Arxiu