El retard de les obres del Quart Cinturó provocarà un sobrecost de 240 MEUR

Imprimeix

Antoni Abad, president del Cecot, denuncia que Foment tornarà a incomplir el darrer anunci i diu que la construcció no estarà enllestida aquest 2019

La patronal Cecot ha denunciat públicament aquest dilluns que els “incompliments reiterats” del Ministeri de Foment per acabar la construcció de la B-40 entre Abrera i Terrassa estan provocant un sobrecost de 240 milions d’euros (MEUR). En un comunicat, el president de la patronal vallesana, Antoni Abad, assenyala especialment els reajustos fets els últims deu anys i basa els seus càlculs en un estudi de l’Institut Cerdà, el qual estimava que l’impacte macroeconòmic de l’autovia coneguda com a Quart Cinturó suposaria un estalvi de 24 MEUR anuals. Al mateix temps, Abad augura que les obres no estaran acabades a finals d’aquest 2019, malgrat l’anunci que va fer Íñigo de la Serna quan era ministre de Foment.

antoni abad cecot 15 970x597

Antoni Abad vaticina que els dos quilòmetres pendents de construir al tram Abrera-Terrassa estaran enllestits “a mitjans o finals del 2021”, en el millor dels casos. El president de la Cecot ho argumenta per la provisió de subministrament feta a proveïdors, que assegura que cobreix un període per abastir l’obra fins el primer trimestre de 2021. “Tot apunta que el Ministeri de Foment tornarà a incomplir terminis”, afirma Abad, mentre apunta que “tothom sap que l’endarreriment i els incompliments suposen un increment de costos que, en aquest cas, assumeixen els ciutadans”.

Una mobilització

Per reivindicar la necessitat de disposar de la B-40, tant per l’impacte econòmic com pel mediambiental, la Cecot insta el Vallès i el Baix Llobregat a organitzar una “gran mobilització” social, empresarial i política.

Redacció / Fotos: Arxiu-Fotocoches