Gavà rebutja l’ampliació de l’aeroport sense comptar amb el territori

Per a l’Ajuntament, la quarta pista sobre el mar i l’operativa en pistes independents són propostes sense fonaments

L’Ajuntament de Gavà rebutja qualsevol proposta per maximitzar la capacitat de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat a costa de deixar en indefensió als municipis de l’entorn i considera que la construcció d’una quarta pista sobre el mar, que defensa el nou president de la Fira de Barcelona, Pau Relat, o el canvi d’operativa amb pistes independents que planteja el president de l’Associació de Línies Aèries (ALA), Javier Gándara, són propostes sense fonaments que aviven la indefensió del territori a l’hora de mantenir la compatibilitat de la infraestructura amb la qualitat de vida dels veïns i veïnes.

20041104 Tercera pista encarada cap a Gav Mar

L’Ajuntament és taxatiu assegurant que “no es necessiten lobbistes que pressionin amb una proposta o una altra, sinó estudis que permetin avançar-nos a la saturació de l’Aeroport per avaluar les alternatives existents en els marcs de relació interadministratius que avui dia tenim constituïts”. En aquest sentit,el consistori baixllobregatí demana “sentit comú tant als responsables de la Fira i de l’ALA” i els insta que, “abans de llançar propostes frívoles i obrir debats innecessaris, reclamin estudis predictius de creixement de la infraestructura (amb les hores en què aquesta se saturaria) i estudis d’alternatives per aquests casos.”

Aterratge per la tercera pista

Conversió de l’aeroport de Girona

Gavà recorda que “una d’aquestes alternatives és una gestió coordinada amb altres aeroports catalans, per tal de rendibilitzar les infraestructures aeroportuàries ja construïdes”. La conversió de l’aeroport de Girona en la quarta pista del Prat és la solució per la qual opta el Govern central. Fa poques setmanes, AENA i ADIF signaven el protocol per construir una nova estació de tren d’alta velocitat per connectar els aeroports de Girona i Barcelona- Aquesta intervenció, que s’acompanyaria de l’ampliació de la terminal de passatgers de l’aeroport gironí, garantiria la capacitat de l’aeròdrom del Prat a llarg termini, tal com va indicar el president d’AENA, Maurici Lucena.

L’Ajuntament insisteix que “l’expansió de l’Aeroport del Prat està fixada en el seu pla director i que, en cas que calgui analitzar alternatives, s’hauria de fer sota el paraigua del nou Pla Director i amb el consens del món local. Perquè ha estat en aquest consens on s’han trobat alternatives reals a l’impacte que va suposar la posada en marxa de la 3a pista. Així mateix recorda que els municipis de l’entorn aeroportuari van signar un document conjunt l’octubre de 2016, quan es complien 10 anys del canvi de rol de la tercera pista, per insistir que l’aeroport havia d’esdevenir encara més responsable amb els municipis de la seva àrea d’influència i contribuir amb més intensitat a tenir un territori sostenible i de qualitat”.

0EA2F44A 51BF D598 8EF6 E19F710F6D57

Tal com es reclamava en aquell manifest, l’Ajuntament vol que “es posin sobre la taula els estudis dels possibles escenaris futurs i que es blindin les configuracions menys lesives per al territori. Altres reivindicacions passen per treballar i acordar un model de compensacions directes als municipis pels impactes acústics, ambientals i territorials que pateixen en l’actualitat i no incrementar-los amb operatives més lesives com pot ser el funcionament amb pistes independents.”

Així mateix, l’Ajuntament convida als presidents de la Fira i de l’ALA a “mantenir una trobada amb els alcaldes dels municipis afectats perquè coneguin de primera mà el treball que s’ha fet en els darrers anys per garantir la minimització de l’impacte acústic i la feina que encara queda per fer.”

Redacció / Fotos: Turama-AAVV Gavà Mar-Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix