Adif assumirà el cost total del soterrament de les vies de Sant Feliu

Generalitat, Foment i Ajuntament de Sant Feliu avancen cap a la licitació de les obres d'integració del ferrocarril

La Generalitat, el Ministeri de Foment i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat han acordat aquest dilluns prosseguir amb els tràmits de licitació de les obres d’integració del ferrocarril. En concret, l’acord preveu que Adif assumeixi el cost de tota l’actuació, que originàriament havia d’estar participada en un 50% pel Ministeri de Foment i la Generalitat i el consistori, el 50% restant. Les obres començaran el 2019.

D0z6JQsWsAAFfeZ

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb la delegada del Govern, Teresa Cunillera, i l’alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, han anunciat que Adif ha aprovat el projecte d’integració del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat, que constitueix un avenç de l’actuació i que preveu una inversió inicial aproximada de 87 milions d’euros. L’anunci s’ha fet després de la comissió de seguiment del Conveni per al soterrament de la línia ferroviària a Sant Feliu de Llobregat.

La presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera, va signar el passat 29 de gener la proposta d’aprovació de l’expedient d’informació pública i tècnica definitiva del projecte, donant compliment al cronograma previst i als compromisos del Ministeri de Foment i Adif d’impulsar aquestes obres.

Es tracta d’una actuació que garantirà la permeabilitat total entre els dos sectors del nucli urbà del municipi -dividits històricament per la infraestructura ferroviàri- i dotarà les persones que viuen al municipi d’unes instal·lacions més modernes, plenament integrades i segures tant per les persones com per a l’explotació ferroviària.

D0z6Jl5X4AACrYl

Això es produirà gràcies a l’eliminació de la barrera física que suposa l’actual línia en superfície i el pas a nivell, que registra una elevada densitat de trànsit de vehicles i vianants, evitant a més l’impacte visual i acústic del sistema ferroviari.

A més de la millora de la qualitat de vida, el soterrament també generarà altres beneficis, ja que el municipi recuperarà per a ús urbà l’espai que ocupen ara les vies, creant noves oportunitats de desenvolupament socioeconòmic.

Un cop aprovat el projecte, Adif obrirà el procés de contractació de les obres mitjançant la seva licitació i posterior adjudicació, amb la previsió d’iniciar els primers treballs durant aquest exercici. Paral·lelament, Adif està avançant en els projectes de les instal·lacions de protecció i seguretat i de l’edifici de viatgers de la nova estació.

Característiques tècniques

El projecte aprovat desenvolupa les actuacions d’obra civil, plataforma, via i catenària de l’alternativa 1 de l’Estudi Informatiu, i s’han definit per la menor afectació possible a l’entorn urbà durant l’execució de les obres i al servei comercial de rodalies.

A més, i en compliment de la Declaració d’Impacte Ambiental, es vol evitar afectacions a l’estructura de l’autopista B-23, millorar l’accessibilitat dels usuaris del ferrocarril a la futura estació i donar viabilitat al projecte d’implantació d’un tramvia en superfície promogut per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

0000062470

Les obres, amb un termini d’execució estimat de 44 mesos, s’executaran en els municipis de Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí en una longitud total de 2.975 metres de l’actual línia ferroviària, per la que circulen essencialment els serveis de les línies R1 i R4 de Rodalies.

D’aquests, 1.550 metres seran soterrats mitjançant dos sistemes constructius: 910 metros en túnel entre pantalles i 640 excavats en mina. A més, es preveu la supressió de l’actual pas a nivell, l’execució de tres passarel·les per a vianants i la construcció de l’estructura de la futura estació soterrada.

Redacció / Fotos: Del. Govern a Catalunya

 

Entrevistes

Pepe Tejada es centra en uan causa solidària amb dues iniciatives

Pepe Tejada: “La donació d’òrgans salva moltes vides”

L’exlocutor de ràdio vicentí encapçala una campanya solidària amb l’edició d’una cançó i un futur llibre
700

Reportatges

Si es té en compte la diferència de calendaris dels períodes gener-juny dels anys 2018 i 2019 i es consideren calendaris homogenis, l’increment hauria estat del 4%

El transport públic metropolità continua creixent

Ja supera els 373 milions de viatgers entre gener i juny del 2019 amb un increment d’11,84 milions de nous passatgers, que significa un nou rècord…
165

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix