Cs-Cornellà proposa millorar l'OMIC i reduir la bretxa digital generacional

Imprimeix

El portaveu municipal taronja insta l'Ajuntament a "ser més eficient en la prestació d'alguns serveis i més didàctic en altres"

La millora de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), i la reducció de la bretxa digital, centren les propostes de les mocions presentades per Ciutadans (Cs) Cornellà, per al seu debat en el pròxim Ple Municipal. "Tots sabem el gran servei que presten a la ciutadania les OMIC", explica Daniel Martínez, portaveu de Cs Cornellà. "Situacions tan quotidianes com donar-se de baixa de la companyia telefònica o la reclamació a una companyia asseguradora, de vegades suposen veritables maldecaps per als usuaris", i l'OMIC hi és, al servei dels consumidors, per orientar-los i defensar els seus drets.

A Cornellà, l'OMIC presenta alguns problemes, com són uns horaris reduïts, o demores en la realització de tràmits, el que suposa una prestació del servei insuficient. Per això, des Cs "instem a l'Ajuntament a la seva millora" afegeix Martínez, "i proposem la dotació adequada de recursos, ampliació d'horaris, i reforç de personal si fos necessari."

17 informatica2

D'altra banda, Cs proposa la realització de jornades de formació gratuïta, perquè qualsevol persona accedeixi sense problemes als serveis telemàtics de l'administració local. L'Ajuntament compta amb una seu electrònica per a la realització de tràmits de forma àgil i còmoda, però hi ha ciutadans que tenen problemes per accedir-hi, especialment la gent gran, a qui el maneig d'internet els sembla complicat.

"Trencar amb la bretxa digital està a les nostres mans", assegura el portaveu taronja. "La seu electrònica ha de baixar del núvol i sortir al carrer per apropar-se a tots els nostres veïns, a través de Jornades de Formació gratuïta en què s'expliqui de forma fàcil i didàctica, com funciona aquesta seu i quins tràmits poden fer-se, ¡serà tota una experiència intergeneracional, i molt enriquidora!."

Redacció / Fotos: Arxiu