Finalitza la perforació del túnel per a l’accés ferroviari a la terminal T1

Imprimeix

La tuneladora, la més gran que està funcionant actualment a Espanya, ha calat el tram subterrani després de recórrer una distància de 3.048 m, dels 4,5 km de longitud total de la nova infraestructura

Adif ha finalitzat avui la perforació del túnel per al nou accés ferroviari a la terminal T1 de l'Aeroport de Barcelona-el Prat. D'aquesta manera, es culmina una fita de gran rellevància en la construcció d'aquesta nova infraestructura ferroviària en completar la plataforma per la qual discorreran els nous serveis previstos entre Barcelona i la T1. La tuneladora que ha perforat la major part d'aquest accés és la de majors dimensions que actualment està en funcionament en el conjunt de l'Estat.

El nou accés ferroviari, que generarà significatius beneficis per a la mobilitat en transport públic dels ciutadans en l'àrea metropolitana de Barcelona, enllaçarà amb la línia R2 de Rodalies idisposarà a més d'una estació en la terminal T2, la qual cosa permetrà connectar totes dues terminals amb Barcelona, establint un temps de viatge entre l'estació de Sants i la terminal T1 d'aproximadament 19 minuts. Les previsions estimen que entre 7 i 9 milions de viatgers anuals es beneficiaran de la nova infraestructura ferroviària.

DuxupmRXgAAYB7E

La primera fase d'aquest projecte, amb una inversió estimada de 305 milions d'euros a càrrec de la Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT), comprèn l'execució de les obres d'infraestructura del nou accés.

Segona fase

De forma paral·lela, Adif està avançant en la tramitació administrativa prèvia a la contractació de les obres de la segona fase, que comprèn la superestructura, instal·lacions, arquitectura d'estacions i la connexió amb la línia d'ample convencional Barcelona-Tarragona, amb una inversió estimada de 95 milions d'euros.

 

Redacció / Fotos: Adif