El transport públic serà més barat en dotze municipis del Baix Llobregat

Imprimeix

Begues, Cervelló, Corbera del Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, La Palma de Cervelló, El Papiol, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles es van reunir amb l’AMB per a tractar sobre el full de ruta que farà efectiva el seu pas a la zona 1 el 2019

Un total de dotze municipis de la nostra comarca (Begues, Cervelló, Corbera del Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, La Palma de Cervelló, el Papiol, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat) formaran part l’any vinent de l’actual zona 1 del transport públic metropolità juntament amb la resta de municipis que formen la zona 2 avui en dia. Així s’anunciava al llarg de la trobada mantinguda entre els divuit alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda. A la reunió, que servia per a fixar el full de ruta per a fer efectiva la unificació d’ambdues zones, també s’establia que aquest procés es realitzarà en un termini de tres anys.

wp 1485281074575

Els representants municipals han obtingut així el compromís de l’AMB de no esperar, com s’havia anunciat en un primer moment, a la posada en marxa de la T-mobilitat. De la mateixa manera serà la pròpia Àrea Metropolitana qui assumirà la despesa que suposarà aquest avançament. Des del primer moment es podran fer servir la majoria de títols com ara el bitllet senzill, la T-10, la T-50/30, la T-jove o la T-mes bonificada per a persones en situació d’atur, entre d’altres. El preu del bitllet serà l’equivalent a l’actual zona 1, la qual cosa suposarà un estalvi considerable per a les persones residents en aquests municipis que sortiran beneficiades.

1200 1449761607ripollet ser bus b5 101215 006

Altres avantatges

Més enllà dels avantatges econòmics, la unificació de zones també suposarà un increment de freqüència en algunes línies de bus, que afectarà directament al nostre municipi, i la implantació progressiva de vehicles híbrids menys contaminants que els actuals. A més, el transport metropolità es podria beneficiar properament d’un notable increment en l’aportació que realitza l’Estat segons anunciava durant la reunió el propi vicepresident de Mobilitat i Transport.

Entre les qüestions que encara estan pendents de ser tancades es troben alguns detalls relacionats amb el finançament que serà necessari per a culminar aquest procés que s’estima que serà de 45 MEUR dels quals l’AMB assumiria 17 MEUR i la Generalitat de Catalunya al voltant de 5 MEUR.

Redacció / Fotos: AMB-Arxiu