Sant Boi amplia els espais de circulació de les bicicletes

Imprimeix

Podran circular pel centre de la calçada a les 'zones 30' després que el Ple aprovés un canvi en l'Ordenança que facilitarà que les bicis i els cotxes comparteixin espai a la ciutat

El Ple municipal de Sant Boi de Llobregat ha aprovat inicialment una modificació puntual de l'Ordenança de circulació que permetrà les bicicletes circular per la part central de la calçada a tots els carrers de Sant Boi senyalitzats com a 'zones 30', és a dir, amb la velocitat restringida a 30 km/h. Aquesta mesura forma part de l'estratègia de l'Ajuntament per estendre l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual a la ciutat.

santboi bici 1

En l'actualitat, a dins de la calçada, les bicis han de circular el més a prop possible de la vorera. L'Ajuntament considera que la modificació de l'Ordenança de Circulació facilitarà la circulació urbana de bicicletes i la convivència amb els vehicles a motor en condicions de major seguretat.

Nova senyalització

El canvi normatiu s'acompanyarà amb una senyalització nova a l'entrada i a l'interior de les 'zones 30', on es pintarà al terra un senyal de limitació de velocitat a 30 km/h i el pictograma d'una bicicleta. D'aquesta manera, els conductors de vehicles a motor veuran de manera clara i inqüestionable que entren en un espai diferent, de circulació més lenta i compartit amb un altre tipus de vehicles.

Bicicletes a la ciutat

Pacificació del trànsit

Sant Boi de Llobregat compta amb carrers amb velocitat restringida a 30 km/h des de l'any 2007, quan es va aprovar el Pla de Mobilitat (en l'actualitat, no es pot circular a més de 30 km/h al 75% de la trama viària). La jerarquització de carrers impulsada per aquell pla ha permès moderar la velocitat de la circulació i pacificar el trànsit, reduir el nombre d'accidents i començar a situar la bicicleta a la calçada. Al municipi hi ha 5,2 km de carrils per a bicicletes i un total de 70 km de vies ciclables.

Redacció / Fotos: Arxiu-Aj. Sant Boi-El Periódico