Estudi per millorar la intersecció de la BV-2421 i la BV-2422 a Corbera

Imprimeix

També afecta el terme municipal de la Palma de Cervelló i té com a objectiu analitzar i valorar alternatives per afavorir la seva capacitat i seguretat viària

La Diputació de Barcelona ha realitzat un estudi de millora de la intersecció de les carreteres BV-2421 i BV-2422 d'accés a Corbera de Llobregat però dins el terme municipal de la Palma de Cervelló. L'estudi, que té com a finalitat analitzar i valorar alternatives que millorin tan la capacitat com la seguretat viària en la intersecció, ha estat lliurat als ajuntaments de Corbera de Llobregat i la Palma de Cervelló.

D'acord amb aquest treball, s'estudien dues alternatives de rotonda que permet la connexió entre les dues carreteres. Les característiques generals són que es garanteixi la maniobrabilitat dels vehicles de major envergadura, una rotonda de diàmetre de 26 metres i una anella amb amplada de nou metres. L'ordenació de la rotonda de la intersecció afavoreix la millora del funcionament del trànsit, tant en demores com en llargades de cues, així com una millora de la seguretat viària. El pressupost estimatiu d'aquesta intervenció es situa entre un i 1,3 milions d'euros despenent de l'alternativa.

e39ff5a8 3762 48ff b2d6 c8d2845122f0

Actualment, la intersecció d'aquestes carreteres és de tipus Y sense carril de gir a l'esquerra ni illots separadors ni canalitzadors de trànsit. L'angle oblic que formen els eixos de les carreteres fa que la intersecció disposi d'un radi de gir molt petit. A causa d'aquestes característiques, la intersecció presenta un cert perill per al trànsit ateses les dificultats per maniobrar dels vehicles més grans, fet que se suma al fet de ser unes vies amb una IMD (intensitat mitjana diària) molt elevada.

L'estudi realitzat vol aportar una solució que millori la capacitat com que se solucionin els problemes que genera el reduït radi de gir i la mancança d'una regulació física de la intersecció.

Redacció / Fotos: Diputació de Barcelona