Ha mantingut una reunió de treball amb la direcció del centre educatiu i el claustre de professors
El president de la Generalitat, Quim Torra, i el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, han visitat aquest matí l’Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca. L’objectiu era mantenir una reunió de treball amb la direcció del centre i el claustre de professors, davant l’inici de curs escolar. El president Torra ha mostrat tot el suport als mestres, insistint en “la necessitat que el professorat pugui tirar endavant el seu projecte educatiu amb total tranquil·litat i llibertat". “Els mestres són el més important que tenim en aquest país”, ha destacat.
Per la seva banda, segons fonts de la Generalitat, els docents han mostrat preocupació per restablir la normalitat i la confiança al centre després que el curs passat es posés el focus polític i mediàtic en aquest institut per la situació judicial d'alguns docents derivada de l'1-O.
Amb la d’avui, el president Torra ha visitat quatre escoles i instituts d’arreu del país, des de l’inici de curs. En aquesta ocasió, la trobada s’havia convocat amb la més absoluta discreció, sense posar-ho a l’agenda pública del president ni tampoc del conseller per evitar que aquest institut, els seus mestres i alumnes estiguessin exposats davant els mitjans de comunicació.
Escridassat
Una cinquantena de persones han escridassat el president de la Generalitat, Quim Torra, en la seva visita a l'IES El Palau de Sant Andreu de la Barca. Els manifestants l’han rebut amb banderes espanyoles i crits de "fora" i "no ets benvingut". A més, han fet sonar per megafonia l’himne d’Espanya i el de la Guàrdia Civil.
Segons fonts de la Generalitat han explicat que van intentar que la reunió de Torra amb el centre fos privada per allunyar-la del "focus mediàtic". Segons han explicat, la trobada era voluntat tant del Govern com de l'institut, perquè Torra volia saber de primera mà com està el centre després de la polèmica de l'any passat i com encarava el nou curs el centre.
Redacció / Fotos: Jordi Milian (RSAB)