El carril que connecta Esplugues i Barcelona acull més de 73.000 bicicletes

Imprimeix

Ampliar la xarxa de vies ciclistes és un dels objectius del Pla de Mobilitat Sostenible 2020

El nou vial per a bicicletes i vianants que connecta Esplugues de Llobregat amb la Diagonal de Barcelona, a través de Fiistrelles, està sent tot un èxit. Així ho corrobora el comptador ubicat en un dels extrems del vial -estrenat el 19 de març- on ha certificat que hi havien passat 73.698 bicicletes. Aquesta xifra equival a una mitjana de trànsit de prop de 5.000 bicis a la setmana i de 752 al dia.

La setmana amb més trànsit va ser la del 21 al 27 de maig, amb 7.054 ciclistes. Les dades també permeten veure que el cap de setmana, l’ús s’intensifica. De fet, el dia més transitat fins ara és el diumenge 15 d’abril, amb 1.599 bicis.

e2gvdexd427279

Però aquest camí, impulsat per l’Àrea Metropolitana i els ajuntaments d’Esplugues i Barcelona, no només fa servei a les persones que es desplacen sobre dues rodes, sinó que també té espai per fer el trajecte a peu o running. El vial, que compta amb zones d’estada equipades amb bancs, cadires i aparcaments per a bicis, ha esdevingut una bona opció per arribar caminant des d’Esplugues a Barcelona, superant les barreres que en les darreres dècades van suposar la construcció de l’autopista B-23 i la Ronda de Dalt.

DYpv ZgX0AEc38Y

Precisament, l’ampliació i millora de la connectivitat de la xarxa de vies ciclistes al municipi és un dels objectius del Pla de Mobilitat Sostenible 2020 que l’Ajuntament va aprovar definitivament l’any passat.

Carril bidireccional

En aquest sentit, també cal destacar l’estrena, més o menys al mateix temps que l’anterior, del carril bici bidireccional construït per l’Ajuntament a l’avinguda Països Catalans –en detriment d’un carril per a vehicles i en paral·lel a la reforma de la principal vorera d’aquesta artèria– com a continuació, per la part d’Esplugues, del camí de connexió amb Barcelona.

Semàfors

El punt més conflictiu de convivència és la rotonda de la plaça Josep Català i Soler, que s’ha resolt incorporant un innovador botó al semàfor dels ciclistes, a imatge d’alguns semàfors de vianants, perquè el seu carril es posi en verd. Perquè això tampoc provoqui el col·lapse dels vehicles que hi accedeixen des de l’autopista, s’està treballant amb el Ministeri de Foment –de qui depèn aquesta sortida– en una nova programació semafòrica que funcionarà 24 hores i que canviarà en funció de l’afluència de trànsit procedent de l’autopista.

Del centre a Sant Just

D’altra banda, l’Ajuntament ja treballa en un altre projecte per construir un carril segregat per a ciclistes que connectarà la plaça Santa Magdalena, al centre d’Esplugues, amb Sant Just Desvern a través del carrer Laureà Miró. De 2,30 metres d’amplada, serà bidireccional i ocuparà part de la calçada per on ara passen els vehicles en direcció a Sant Just.

Redacció / Fotos: Arxiu