Fonollosa: "Hi ha infraestructures viàries pendents molt urgents"

L'alcalde de Martorell recorda a Foment que "cal acabar la connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental pel viaducte de la B-30 o el túnel Abrera-Viladecavalls al Quart Cinturó, i no convertir l’autovia A-2 en una carretera de fins a 10 carrils"

Després de l'anunci que el Ministeri de Foment està estudiant convertir l'autovia A-2 en una carretera de fins a 10 carrils entre Igualada i Martorell, l'alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha recordat al Ministeri que "hi ha infraestructures viàries pendents molt més urgents" i ha remarcat que "actuacions d'aquest calat cal consensuar-les, prèviament, amb el territori i els ajuntaments afectats."

Fonollosa considera que "és molt més urgent acabar la connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental pel viaducte de la B-30, que fa 11 anys que està en obres, o el túnel Abrera-Viladecavalls al Quart Cinturó", entre d'altres. En aquest sentit, ha subratllat que "calen millores en els trams més insegurs de l'autovia", però ha recordat que "els majors problemes de trànsit en aquesta via acostumen a iniciar-se a Sant Andreu de la Barca, en direcció Barcelona, i en hores punta" i no en el tram en el qual s'ha previst actuar.

acte ciu 06 1 324x160

Sense consens

L'alcalde de Martorell també ha criticat que aquesta actuació no hagi tingut en compte l'opinió dels municipis afectats. "No entenem com el Ministeri de Foment pot fer una infraestructura d'aquest calat sense parlar amb el Departament de Territori de la Generalitat i amb els ajuntaments afectats. Quan es consensuen amb el territori s'intenta modificar el traçat perquè afecti el mínim possible, tant a elements existents com al medi natural. És una infraestructura que té un import econòmic molt gran i els recursos els hem d'optimitzar i aplicar el més satisfactòriament possible. Per fer això s'ha de dialogar amb els municipis implicats", ha assegurat l'alcalde.

El projecte del Ministeri de Foment preveu convertir l'autovia A-2 en una carretera de, com a mínim, sis carrils d'amplada (tres per cada sentit). Tot i això, està previst també construir un o dos carrils laterals per sentit per facilitar les sortides i les incorporacions a l'autovia. Actualment, molts dels trams entre Igualada i Martorell són de només dos carrils per sentit amb alguns punts on la velocitat està limitada a 80 quilòmetres per hora, com per exemple al Bruc, Castellolí i Collbató.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Reportatges

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2021 Grup Baix Media S.L. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix