Un jutge ordena a Endesa que restableixi l’electricitat d'un cornellanenc

Imprimeix

L’empresa multinacional li va tallar la llum el 7 de març al domicili familiar, tot i que la instal·lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Cornellà de Llobregat ha prohibit a Endesa Distribución Eléctrica interrompre el subministrament elèctric al veí d’aquest municipi que no ha volgut substituir el seu comptador per un de telegestionat, mentre no solucionen la controvèrsia que mantenen. D’aquesta manera el jutge accepta la sol·licitud de mesures cautelars urgents que havia demanat el veí afectat el passat 12 d’abril, ja que hi concorren “raons d’urgència, necessitat, i ser útil i pertinent.”

Així mateix, s’han reobert a tràmit les diligències prèvies referides al cas, que encara està pendent de resoldre’s. Cal recordar que Endesa va tallar la llum el 7 de març al domicili familiar del denunciant, tot i que la instal·lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018; davant d’aquests fets, l’Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, també va presentar una denúncia per coaccions contra l’empresa subministradora el passat 26 de març.

contador luz digital tarifa 2.0DHA rearme boton amarillo icp 00 pulse manuel amate domo electra1

El jutjat ha considerat que la mesura adoptada per Endesa suposa ”un acte de pressió (...) amb virtualitat suficient perquè, davant de la necessitat de disposar d’un servei essencial per a la subsistència, cedeixi en la seva oposició a què se li instal·li el nou sistema de comptador”. Així mateix, raona que hi ha un termini suficient perquè l’empresa subministradora i el veí solucionin la seva controvèrsia sense necessitat de privar aquest últim d’un servei bàsic, ja sigui en l’àmbit civil o contenciós-administratiu.

L’Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, ha remarcat que l’empresa, una multinacional que presumeix de compromís social en la seva política informativa, no disposa d’un servei efectiu de mediació que, davant de situacions com les que s’han plantejat, pugui resoldre el conflicte sense necessitat de tallar la llum a una família. L’Ajuntament considera que accions com aquesta no s’han de tornar a repetir, i ha demanat reiteradament a Endesa que busqui altres fórmules d’actuar en el futur, perquè el mal exemple mostrat en aquest cas serveixi de punt d’inflexió per modificar la seva política de relació amb la ciutadania.

Redacció / Fotos: Arxiu