Un jutge ordena a Endesa que restableixi l’electricitat d'un cornellanenc

L’empresa multinacional li va tallar la llum el 7 de març al domicili familiar, tot i que la instal·lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de Cornellà de Llobregat ha prohibit a Endesa Distribución Eléctrica interrompre el subministrament elèctric al veí d’aquest municipi que no ha volgut substituir el seu comptador per un de telegestionat, mentre no solucionen la controvèrsia que mantenen. D’aquesta manera el jutge accepta la sol·licitud de mesures cautelars urgents que havia demanat el veí afectat el passat 12 d’abril, ja que hi concorren “raons d’urgència, necessitat, i ser útil i pertinent.”

Així mateix, s’han reobert a tràmit les diligències prèvies referides al cas, que encara està pendent de resoldre’s. Cal recordar que Endesa va tallar la llum el 7 de març al domicili familiar del denunciant, tot i que la instal·lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018; davant d’aquests fets, l’Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, també va presentar una denúncia per coaccions contra l’empresa subministradora el passat 26 de març.

contador luz digital tarifa 2.0DHA rearme boton amarillo icp 00 pulse manuel amate domo electra1

El jutjat ha considerat que la mesura adoptada per Endesa suposa ”un acte de pressió (...) amb virtualitat suficient perquè, davant de la necessitat de disposar d’un servei essencial per a la subsistència, cedeixi en la seva oposició a què se li instal·li el nou sistema de comptador”. Així mateix, raona que hi ha un termini suficient perquè l’empresa subministradora i el veí solucionin la seva controvèrsia sense necessitat de privar aquest últim d’un servei bàsic, ja sigui en l’àmbit civil o contenciós-administratiu.

L’Ajuntament de Cornellà, per la seva banda, ha remarcat que l’empresa, una multinacional que presumeix de compromís social en la seva política informativa, no disposa d’un servei efectiu de mediació que, davant de situacions com les que s’han plantejat, pugui resoldre el conflicte sense necessitat de tallar la llum a una família. L’Ajuntament considera que accions com aquesta no s’han de tornar a repetir, i ha demanat reiteradament a Endesa que busqui altres fórmules d’actuar en el futur, perquè el mal exemple mostrat en aquest cas serveixi de punt d’inflexió per modificar la seva política de relació amb la ciutadania.

Redacció / Fotos: Arxiu

 

Un petit mitjà amb grans audiéncies...

Consell Esportiu del Baix Llobregat

Entrevistes

Francesc Garreta, responsable de l'Àrea de Desenvolupament Solidari del Parc Sanitari Sant Joan de Déu

“Volem assegurar les necessitats alimentàries i d’higiene de 100 famílies”

Francesc Garreta, responsable de l'Àrea de Desenvolupament Solidari del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, parla de la nova campanya solidària “No ho…
415

Reportatges

Més llibertat amb l'entrada de la nova fase

Què es pot fer a la Fase de la Represa de la Normalitat?

AQuAS alerta que els casos positius per COVID-19 es mantenen a l’alça i el perill de contagi encara és molt important
591

Fotonotícies

Opinió

Mapa Baix Llobregat Castelldefels Begues Gavà Sant Climent de Llobregat Viladecans Sant Boi de Llobregat El Prat de Llobregat Cornellà de Llobregat Esplugues de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Santa Coloma de Cervelló Sant Felíu de Llobregat San Vicenç dels Horts Molins de Rei Torrelles de Llobregat Vallirana Cervelló La Palma de Cervelló Pallejà El Papiol Corbera de Llobregat Sant Andreu de la Barca Castellví de Rosanes Martorell Sant Esteve de Sesrovires Abrera Olesa de Montserrat Esparreguera Collbató
© 2015 Mediabaix. All Rights Reserved. Designed By La Premsa del Baix