L’Ajuntament de Cornellà denuncia Endesa per un tall del subministrament

Imprimeix

El veí afectat no va voler canviar el comptador elèctric del seu domicili per un de telegestionable

L’Ajuntament de Cornellà de Llobregat ha presentat una denúncia per coaccions contra l’empresa Endesa Distribución Eléctrica SLU, arran del cas d’un veí de la ciutat al qual li ha estat tallat el subministrament, després de negar-se a què l’empresa substituís el comptador elèctric del seu domicili per un de telegestionable.

El text de la denúncia pren en consideració el fet que el ciutadà afectat manifesta estar al corrent de pagament, i que la no substitució del comptador no representa un greu perjudici a la companyia, en tant i en quant no s’altera la lectura ni la facturació de l’energia consumida.

endesa badajoz

Sense obligació

La instal·lació dels nous comptadors telegestionables no és obligatòria fins al 31 de desembre de 2018; tot i això, l’empresa distribuïdora va procedir el 7 de març al tall del subministrament elèctric, un servei essencial, i més en períodes crítics com són els mesos d’hivern. El delicte de coaccions està tipificat a l’article 172 del Codi Penal.

L’Ajuntament de Cornellà ja va manifestar fa dues setmanes el seu rebuig als talls del subministrament per part de la companyia distribuïdora, després que diversos veïns s’adrecessin als serveis de Consum i Eficiència Energètica del consistori.

Endesacontadores

La mesura està emparada legalment, però des de l’Ajuntament es considera greu que no s’hagin valorat una resolució del Parlament de Catalunya, diverses recomanacions del Consell d’Europa i fins i tot una moció aprovada pel ple municipal que instava l’Estat i la Generalitat a què prenguessin mesures per aturar la instal·lació dels comptadors de telegestió, a l’espera d’una solució satisfactòria a les qüestions que plantegen pel que fa a la protecció de dades i la repercussió que poguessin tenir per a la salut dels ciutadans.

Redacció / Foto: Arxiu-Teleprensa-Endesa